Form of studies |
Professional Master |
Title of the study programm |
Railway Transport |
Title in original language |
Dīzeļdzinēja JaMZ-238 ar daļēji izslēgtiem cilindriem līdzsvarojuma izpēte |
Title in English |
Research on balancing of diesel engine YaMZ-238 with partially idling cylinders |
Department |
|
Scientific advisor |
Jānis Eiduks |
Reviewer |
RTU Trannsporta institūtā Dr. sc.ing., asoc. profesors Guntis Strautmanis |
Abstract |
Vieni no galvenajiem iekšdedzes dzinēju ražotāju mērķiem, veicot dzinēja konstrukcijas projektēšanu, ir samazināt dzinēja radītās vibrācijas, kā arī slodzes uz dzinēja komponentēm, kā arī palielināt dzinēja veiktspēju, kalpošanas resursu un drošumu, tādēļ tiek veikta dzinēja līdzsvarojuma izpēte gan eksperimentāli, gan, veicot nepieciešamos aprēķinus.
Maģistra darba tēma ir “Dīzeļdzinēja JaMZ-238 ar daļēji izslēgtiem cilindriem līdzsvarojuma izpēte”. Pētāmais astoņcilindru dzinējs ir uzstādīts šaursliežu dīzeļlokomotīvē TU6A-1885 un pastāvošo ekspluatācijas apstākļu ietekmē nav iespējams pilnībā realizēt tā jaudu un tā kā daudzcilindru dzinējiem dīzeļdegvielas patēriņš pieaug nepilna slogojuma gadījumā, tad ir racionāli veikt degvielas padeves izslēgšanu četriem cilindriem.
Galvenais darba mērķis ir noteikt, kuriem četriem no astoņiem dzinēja cilindriem ir jāizslēdz degvielas padeve, lai saglabātu pēc iespējas vienmērīgāku griezes momentu un dzinēja līdzsvarojumu. Tā kā nav pieejami pilni aprēķina dati par JaMZ-238 dzinējiem vispirms tiek veikts siltuma aprēķins, lai iegūtu visus nepieciešamos datus dinamikas aprēķinam. Tiek veikti arī dinamiskie aprēķini un analizēti iegūtie rezultāti, kā rezultātā tiek izvēlēts labākais cilindru degvielas izslēgšanas variants un atbilstoši tam tiek noteikti dzinēja pārvietojumi ap masas centru.
Darba apjoms – 78 lpp, 7 tabulas un 45 attēli. |
Keywords |
dzinējs, līdzsvarojums, siltuma aprēķins, dinamikas aprēķini, TU6A, JaMZ-238 |
Keywords in English |
engine, balance, heat calculation, dynamics calculation, TU6A, YaMZ-238 |
Language |
lv |
Year |
2018 |
Date and time of uploading |
12.01.2018 14:08:02 |