Abstract |
Bakalaura darbā ar nosaukumu “Dalītās satiksmes telpas ieviešanas iespēju analīze Rīgā” tiek padziļināti izpētīts satiksmes organizācijas veids “shared space” jeb dalītās satiksmes telpa, izvērtējot tā iespējamo integrēšanu Rīgas ielās. Bakalaura darbā tiek izskaidrots, kā šāda tipa satiksmes organizācija pozitīvi ietekmē satiksmes dalībnieku mijiedarbību, veicinot vienlīdzību un saprašanos uz ceļiem. Šī tēma ir aktuāla, jo pozitīva rakstura komunikācija starp motorizēto transportlīdzekļu vadītājiem, gājējiem vai riteņbraucējiem pēdējos gados ir novērojama krietni retāk. Tēmas analīze sastāv no trīs daļām.
Pirmajā daļā tiek aplūkota dalītās satiksmes telpas rašanās vēsture, sākot no idejas aizsācēja līdz pirmajam projektam, kad šāda satiksmes organizācija tika piemērota uz ceļiem. Tā pat tiek arī aplūkoti faktori, kas radīja nepieciešamību pēc izmaiņām līdzšinējā satiksme organizācijā.
Otrajā daļā tiek apskatīti konkrēti piemēri no vietām Eiropā, kur ir ieviesta dalītās satiksmes telpas organizācija. Bakalaura darbā tiek aprakstīts, kā notikusi dalītās satiksmes telpas ieviešana uz ielām Nīderlandē, Dānijā un Apvienotajā Karalistē. Piemēru analīzē tiek atspoguļota pozitīvā ietekme uz motorizēto transportlīdzekļu braukšanas ātruma un nelaimes gadījuma skaita samazināšanos, kā arī riteņbraucēja skaita pieaugumu. Konkrēto vietu analīzi papildina ilustratīvs materiāls. Tā kā bakalaura darbā tiek izpētīta pieredze no valstīm, kuras satiksmes kvalitātes ziņā ir krietni priekšā Latvijai, šī analīze kalpo kā paraugs, kā uzlabot situāciju Latvijā.
Balstoties uz iepriekš veikto analīzi, trešajā daļā tiek veikts pētījums vai Āgenskalna laukuma apkārtnei būtu piemērots dalītās satiksmes telpas organizācijas princips un izvērtētas pozitīvās un negatīvās sekas, ko šāda organizācija varētu radīt. Izvērtējums sevī iekļauj transporta plūsmas analīzi, ceļu satiksmes negadījumu apkopojumu un konkrētā krustojuma modelēšanu. Tā pat tiek arī izvērtēts, kā šāda tipa satiksmes organizācija palīdzētu piepildīt Rīgas pilsētai nospraustos mērķus.
Inženierprojekta daļā tiek izstrādāts projekts "Valsts autoceļa P121 Tukums - Kuldīga posma km 4.74 - 8.78 pārbūve". Tajā tiek izstrādāts autoceļa P121 pārbūves projekts 4.04 km garam posmam sākot no Tukuma apļa. Projektētais ātrums ir 50/90km/h, jo pārbūves posms iet cauri Tumei, kas ir apdzīvota teritorija ar atļauto braukšanas ātrumu 50km/h. Pārbūves projekts sevī ietver: nobrauktuvju izbūvi, nobrauktuvju izbūvi uz pašvaldības ceļiem, P121 un P104 T-veida krustojuma atjaunošanu, autobusu pieturvietas, jaunu gājēju celiņu. |