Abstract |
2006 g. SIA SKIPPI dibinātāji, tajā skaitā šī maģistra darba autors, sāka darbu pie, iespējams, pirmā pasaulē kalnu slēpošanas eksoskeleta.
2013. g. SKIPPI uzsāka 1. komerciālā kalnu slēpošanas eksoskeleta AGAINER pārdošanu. AGAINER ir inovatīvs kalnu slēpošanas inventārs, kas samazina slodzi slēpotāja ceļiem un mugurai līdz pat 70% un sniedz papildus spēku kalnu slēpotāja kāju muskuļiem.
Iepriekšminētie unikālie ieguvumi nodrošina slēpošanas baudu pilnas dienas garumā ceļu, muguras sāpju gadījumā, kā arī nepietiekama muskuļu spēka gadījumos.
AGAINER izgudrojuma formulas pamatā ir viegls, ergonomisks, bet vienlaikus stipra čaula, kas aprīkota ar regulējamām gāzes atsperēm.
AGAINER mazumtirdzniecības cena visos mazumtirdzniecības kanālos ir 799,- EUR.
SKIPPI misija ir nodrošināt slēpošanas inventāru, kas nodrošina slēpošanas baudu aizrautīgiem slēpotājiem.
Neskatoties uz krāsaino un šķietami inovatīvo kalnu slēpošanas inventāru, slēpošanas preču industrija var tik uzskatīta par ļoti konservatīvu.
Pirmajās 5 sezonās, neveicot jebkādas reklāmas aktivitātes, ir pārdoti 343 AGAINER produkti.
Tieši iepriekš minētie fakti ir veicinājuši šī maģistra darba izstrādi.
Šī maģistra darbs mērķis ir izstrādāt situācijai un iespējām vispiemērotāko biznesa attīstības stratēģiju ko SKIPPI jāievieš, lai uzlabotu pārdošanas rezultātus.
Teorētisko modeļu, kā arī iekšējās un ārējās vides analīze ļāvusi nonākt līdz sekojošiem secinājumiem un ieteikumiem:
> Pēc skeptiskas analīzes slēpošanas pašreizējais slēpošanas eksoskeletu tirgus izmērs ir aptuveni 642 000;
> Pēc skeptiskas analīzes slēpošanas pašreizējā slēpošanas eksoskeletu tirgus vērtība ir aptuveni 600 000 000 EUR;
> AGAINER un tā pašlaik vienīgā konkurenta SkiMojo iegūtā tirgus daļa ir krietni zem 1%;
> SKIPPI ir unikāla iespēja izmantot biznesa attīstībā komunikāciju tehnoloģijas, kas ir labāk attīstītas kā jebkad.
> AGAINER nodrošina unikālus ieguvumus, bet, diemžēl produkta visuzālais izskats veido asociācijas ar medicīnas produktiem, tāpēc SKIPPI jādara viss iespējamais, lai veiktu produkta komunikāciju pozitīvā, bez-medicīnas noskaņā.
> SKIPPI ir lieliskas iespējas nākotnes biznesa attīstībai, ņemot vērā, ka tieši pašlaik sāk attīstīties eksoskletu tirgus kā tāds, tirgus nav piesātināts, kā arī AGAINER ir tikai viens vērā ņemams konkurents SkiMojo;
> Ārējās vides faktori ir labvēlīgi SIA SKIPPI;
> SKIPPI jāizvēlas daudzkanālu pārdošanas stratēģija – izmantojot mazumtirdzniecības kanālu ar zemu peļņas maržu, lai paaugstinātu AGAINER popularitāti un zīmola prestižu, paralēli attīstot tiešsaistes pārdošanu un tiešo pārdošanu, kur SKIPPI var nopelnīt vidēju un augstu peļņas maržu.
> SKIPPI efektīvi jāizmanto savs ierobežotais reklāmas budžets, izmantojot tikai efektīvākos informācijas kanālus ar vislielāko auditoriju – kā labāko kanālu izvēloties Facebook.
> SKIPPI jāievieš cenošanas metode, kombinējot “Mērķa Sasniegšanas cenošanas metodi” un “Pašizmaksa-plus cenošanas metodi”;
> SKIPPI jāturpina tehniskā pētniecība un attīstība, ņemot vērā patērētāju sniegto informāciju, lai tādejādi iegūtu konkurenta klientus, bet vissvarīgāk, lai SKIPPI būtu gatavs jaunu konkurentu ienākšanai tirgū.
Lai nodrošinātu maģistra darbā iegūto secinājumu praktisku izmantošanu un ieteikumu ieviešanu, maģistra darb autors uzsāk mārketinga komunikāciju un citu ieteikumu ieviešanas pilot-prjektu esošajā slēpošanas sezonā, ar plānu veikt pilna mēra ieviešanu nākošajā slēpošanas sezonā. |