Abstract |
Maģistra darba nosaukums ir „Kvalitātes rādītāju pilnveidošana aviokompānijā”.
Kvalitātes vadības sistēmas esamība aviokompānijā ir viena no regulējošo dokumentu prasībām. Reglamentējošās prasības atstāj organizācijas pārziņā kvalitātes vadības sistēmas izveidi saskaņā ar tās darba specifiku un vīziju. Tas nozīmē, ka aviokompānijas darbības uzlabošanai ir nepieciešams novērtēt esošās kvalitātes vadības sistēmas efektivitāti un saprast kādas rīcības nepieciešamas tās paaugstināšanai.
Lai veiktu kvalitātes radītāju pilnveidošanu, kā to paredz ISO9001:2015, tika apkopota informācija par kvalitātes radītājiem, kuri tiek novērtēti pasaules līmeņa pētījumos un reitingos, tika apzinātas pasažieru vēlmes un tendences. Ņemot vērā aviokompānijas specifiku, par uzlabojamo rādītāju tika izvēlēta izlidojošo reisu punktualitāte.
Šajā darbā tika pielietota analīzes metode – izejas datu kopa par reisa kavējumu laikiem un iemesliem par 2016.gadu tika sakārtota un sadalīta mazākās kopās un veikta likumsakarību meklēšana.
Lai uzlabotu vienu no kvalitātes radītājiem -punktualitāti, autors iesaka:
• Uzlabot komunikāciju ar pasažieriem, lidojuma aizkavēšanas gadījumā;
• Uzlabot komunikāciju ar sadarbības partneriem (pakalpojumu pasūtītājiem);
• Pārskatīt lidojumu sarakstu;
• Pārskatīt rīcības plānu/instrukcijas gadījumos, kad pasažieris ar nodoto reģistrēto bagāžu neatnāk līdz iekāpšanas sektoram;
• Paredzēt rezerves bortu un apkalpi.
Maģistra darba kopapjoms ir 114 lapas, 21 attēls, 10 tabulas, 9 formulas, 33 izmantotās literatūras avoti un 2 pielikumi. |