Abstract |
Mūsdienās, mēs regulāri izmantojam timēkļa lietotnes, ne tikai viedtālruņa izmantošanas robežās, bet arī mūsdienu internetā ar pārlūkprogrammas palīdzību. Ņemot to vērā, mēs nevaram pielāgot tīmekļa lietotnes interfeisu vienādi, pat neieskaitot atšķirības starp mobilām platformām, kuras savstarpēji atšķiras ar ekrāna izmēriem, operētājsistēmām, to versijām utt. Šīs problēmas risinājums var būt vairākplatformu izstrādes līdzekļi, kā arī adaptīva interfeisa izstrādes noteikumu izskatīšana. Mūsdienu pasaulē, pat viena veida ierīcei kā mobilais telefons var būt ne tikai atšķirīga ekrāna attiecība, bet arī cits ekrāna izvietojums gan horizontāls, gan vertikāls. Šis fakts būtiski maina darba prototipu un dizaina radīšanas pieeju kopumā. Darbs veltīts tīmekļa lietotnes adaptīva interfeisa izstrādes nianšu izpētei dažādās mobilās platformās. Tas ļauj maksimāli palielināt atbalsta ierīču skaitu, tādējādi palielinot lietotnes potenciālo lietotāju skaitu.
Pirmajā nodaļā aplūkoti mobilās tīmekļa lietotnes vairākplatformu izstrādes līdzekļi, tīmekļa lietotnes izveides principu apraksts no paša sākuma, kā arī paņēmienu salīdzināšana. Šajā nodaļā arī aplūkotas dažādas izstrādes platformas, jo mūsdienu tirgus ir pārāk plašs,, lai aptvertu to uzreiz, tāpēc šajā nodaļā apskatītas un analizētas pašreizējas iztsrādes platformas. Balstoties uz tirgus situācijas analīzi, tiks izvēlēta ērtākā darba prototipa izstrādes platforma. Kā piemēri šajā darba nodaļā ir sniegta statistika no pazīstamiem interneta resursiem, kas nodrošina piekļuvi mūsdienu tirgus statistikai, kas ietver sevī izstrādes ierīces klases un operētājsistēmas, kuru atbalsta ierīce, izvēli.
Otrajā nodaļā aprakstīts vairākplatformu lietotnes realizācijas process un tās darbošanās princips. Šajā nodaļā aplūkotas aktuālās programmas, kas nodrošina prosplatformu adaptīvā dizaina izveidošanu. Kā piemērs tiks sniegti izgriezumi no programmatūras koda, lai sniegtu skaidrāku un detalizētāku problēmas īstenošanas piemēru, kā arī sniegti spīdoši programmas darbības piemēri uz dažādiem ekrāniem un ierīcēm. Otrajā nodaļā arī ir izpētīts lietotnes dizaina izveides resursu un attēlu optimizācijas jautājums, metodes, kas ļaus, izmantojot pareizu attēlu atlasi, kas atbilst ierīces ekrāna izšķirtspējai, pareizi izmantot ierīces operatīvo atmiņu.
Trešajā nodaļā aplūkota adaptīva interfeisa izstrāde un tās nianses, ņemot vērā lietotnes darbspēju uz vairākām mobilajām platformām un ierīču veidiem.
Pētījuma mērķis ir analizēt aktuālākos jautājumus, kas rodas adaptīvā dizaina radīšanas procesā, piemēram, mūsdienu lietojumprogrammatūru tirgus analīze, aktuālo izstrādes platformu izvēle, dizaina izstrādes tehnoloģiju izpēte un darba grafiskas daļas attēlošana grafikas darbu.
Gala rezultātā tiks iegūti 2 darba prototipi, kas izpildīti dažādās lietojumprogrammatūru izstrādes programmās, kā arī sagatavotas visas interfeisa dizaina sastāvdaļas. Uz iegūtas informācijas un darba prototipu pamata ir izstrādāti secinājumi, kas sniegti darba beigās. |