Abstract |
Bakalaura darba nosaukums ir „Hidraulisks malkas skaldītājs”.
Bakalaura darba izstrādes mērķi ir nodrošināt fiziski vieglu malkas skaldīšanu, tajā pašā laikā izpildot augstas drošības prasības. Konstrukcijai jānodrošina arī liela izturība un augsts darba ražīgums.
Skaldītāja konstrukcija sastāv no horizontāli novietotas darba virsmas, uz kuras novietots šķelšanas nazis, koksnes bīdītājkamanas un hidrocilindrs, kas nodrošina kamanu kustināšanu.
Nazis tiek izveidots ar regulējamu skaldīšanas daļu skaitu un ir pielāgojams dažāda izmēra bluķu šķelšanai.
Skaldītāja konstrukcijā iebūvēts arī tās pārvietošanas mehānisms, izmantojot standarta vieglā automobiļa sakabes āķi. Iekārtas maksimālais vilkšanas ātrums tiek noteikts 35 km/h.
Eļļas sūknis hidrocilindra darbināšanai tiek piedzīts, izmantojot 5,5 ZS Honda benzīna motoru. Maksimālais sūkņa attīstītais spiediens sasniedz 210 bar un ražība - 36 l/min.
Konstrukcija pamatota ar analoģisko izstrādājumu kritisku salīdzināšanu. Pēc konstrukcijas izveides, svarīgākajiem mezgliem veikts stiprības aprēķins.
Aprakstošā daļa sarakstīta latviešu valodā un tā aizņem 80 lpp, darbā redzami 40 attēli un 22 tabulas.
Projekta grafiskā daļa sastāv no 7 A1 formāta rasējumiem. Divas A1 formāta lapas aizņem kopskata rasējumi. Uz trīs A1 formāta lapām izvietoti kopsalikumi un pa vienai A1 formāta lapai aizņem detaļu rasējumi un vienas detaļas izgatavošanas tehnoloģija.
Bakalaura darba gaitā izstrādāts projekts malkas skaldīšanas iekārtai, kas piedāvā vairākas būtiskas priekšrocības, salīdzinot ar analogiem izstrādājumiem, kā arī, ņemot vērā konstruktīvi vienkāršos risinājumus, tiek paredzēts ilgs iekārtas darbības mūžs. |