Abstract |
Bakalaura darba nosaukums ir „O1 kategorijas piekabe ar atgāžamu platformu”
Mērķis izstrādājot piekabi ir izveidot konstrukciju, kas apmierina potenciālā lietotāja vēlmes, kas saistītas ar sniega motociklu un bezceļa riteņtehnikas pārvietošanu izmantojot vieglo auto. Kā arī veidot maksimāli ērti lietojamu un drošu piekabi par plašai auditorijai pieejamu cenu.
Informācija par piekabes konstrukciju iegūta apskatot reālus izstrādājumus un to uzbūvi, kā arī izvērtējot analoģiskas piekabes, kas nodrošina līdzīgu funkciju izpildi. Analoģisku piekabju konstrukcijas apgūtas galvenokārt no materiāliem, kas pieejamas ražotāju mājaslapās. Risinājumi pielāgoti konkrētās piekabes vajadzībām un tehniskajām iespējām, lai ražošanas process netiktu būtiski sadārdzināts.
Piekabe tiek veidota kā vienass piekabe ar pilnu masu kas nepārsniedz 750 kg. Kravas platforma veidota atgāžama. Atgāšanas procesā asistē divas gāzes atsperes, nodrošinot vieglu un ērtu piekabes lietojumu.
Galvenie aprēķinātie lielumi saistīti ar piekabes nesošo konstrukciju stiprību kā jūgstienis, nesošās sijas, metinātie savienojumi un piekabes citu galveno mezglu aprēķins un izvēle. Svarīgākie lielumi, kas iegūti aprēķinu gaitā:
• Statiskā slodze uz sakabes ierīci pie pilnas masas – 42 (kg)
• Maksimālā slodze uz sakabes ierīci pie straujas bremzēšanas – 126 (kg)
• Piekabes platformas izmēri (platums, garums) – 1500, 2800 (mm)
Piekabes aprēķinātā pārdošanas cena sastāda 1699 eiro.
Aprakstošās daļas apjoms sastāda 89 lapas, tabulu skaits – 27, attēlu skaits – 48 un tā sarakstīta latviešu valodā.
Grafiskā daļa sastāv no vienas A0 un A1 formāta kopskata lapas, divām kopsalikuma A1 formāta lapām, vienas A1 formāta detaļu rasējuma lapas un vienas A1 formāta izgatavošanas tehnoloģijas lapas.
Darba izstrādes laikā tiek secināts, ka iespējams izgatavot konkurētspējīgu, universālu piekabi ar atgāžamu kravas platformu, kas ir droša un ērta lietošanā. |