Abstract |
Bakalaura darba ar projekta daļu tēma ir ,,Automobiļa šķērveida pacēlāja projekts”. Tika izvēlēts projektēt pacēlāju, ar kuru iespējams atslogot automobiļa riteņus un balstiekārtu, jo tas ir parocīgs un tam ir plašs pielietojums, kā arī šāds pacēlājs ir kompakts un vienkārši lietojams, salīdzinot ar citu veidu pacēlājiem. Darba mērķis ir uzprojektēt šķērveida pacēlāju ar hidraulisku piedziņu, kas paredzēts vieglo automobiļu balstiekārtas un riteņu atslogošanai. Veicot analogu analīzi par galvenajām priekšrocībām projektējamajam pacēlājam tika uzskatītas prasības – ātra pacēlāja darbība, zema cena, kā arī optimāla celtspēja. Veicot pacēlāja projektēšanu, tika pielietotas zināšanas, kuras apgūtas mācību procesā. Papildus tika izmantots plašs klāsts ar inženiertehniskiem literatūras avotiem, kā arī strukturālās analīzes datorprogramma ‘AxisVM’ un hidraulisko sistēmu simulācijas datorprogramma ’FluidSIM’.
Rezultātā tika uzprojektēts automobiļa šķērveida pacēlājs, kura celtspēja ir 2200 kg. Pacēlāja ātrdarbības nodrošināšanai tika uzprojektēta hidrauliskā sistēma un tās komponentes, kas spēj realizēt pacelšanas laiku 12 sekundes. Pacēlājs tika aprīkots ar drošības sistēmas elementu.
Bakalaura darbs ar projekta daļu sastāv no aprakstošās daļas un grafiskās daļas. Aprakstošā daļa sastāv no ievada, projekta vides apraksta, analogu iekārtu apskata, šķērveida pacēlāja konstruktīvā izveidojuma un darbības apraksta, inženiertehniskajiem aprēķiniem, ekonomikas un organizācijas sadaļas, darba aizsardzības sadaļas, vides aizsardzības sadaļas, secinājumiem, darbā izmantoto informācijas avotu saraksta, garantijas vēstules un pielikuma. Darba aprakstošās daļas apjoms – 88 lpp., attēlu skaits – 39, tabulu skaits – 28, izmantoto informācijas avotu skaits – 13.
Grafiskās daļas apjoms ir astoņas A1 lapas, kuras sevī ietver: vienu A0 kopskata rasējumu, vienu A1 montāžas rasējumu, piecus A3 kopsalikuma rasējumus, vienu A3 hidraulikas un pneimatikas shēmu, vienu A3 elektroinstalācijas shēmu astoņpadsmit A4 formāta detaļu rasējumus un astoņas A4 tehnoloģiskās kartes. Darba beigās ir pievienots pielikums, kas iekļauj rasējumu tehniskās specifikācijas. Darbs ir rakstīts latviešu valodā. |