Form of studies |
Professional Bachelor |
Title of the study programm |
Aviation Transport |
Title in original language |
Maināma soļa propellera mehānisma izstrāde bezpilota lidaparātiem. |
Title in English |
Development of a Variable Pitch Propeller Mechanism for Unmanned Aerial Vehicles. |
Department |
Faculty Of Civil And Mehanical Engineering |
Scientific advisor |
Kristap Eglītis |
Reviewer |
Dmitrijs Titovs |
Abstract |
Bakalaura darba tēma ir maināma soļa propellera mehānisma izstrāde bezpilota lidaparātiem. Darba mērķis ir izpētīt mazo bezpilota lidaparātu nozares līderu UAV Factory Penguin C un Boeing Insitu ScanEagle dzinuļus, aprēķināt spēkus, kas darbojās uz to propelleru lāpstiņām, izejot no šiem aprēķiniem veikt mehānisma projektēšanu datorprogrammā Solidworks. Darbā par pamatu tika ņemts reāls lidaparāts UAV Factory Penguin C, tā dzinējs 3w28i un XOAR Propellers 20x8 propellera CAD modelis.
Mūsdienās bezpilota lidaparātu nozarē liela nozīme ir panākt pēc iespējas efektīvāku lidojumu. Tomēr mazo bezpilota lidaparātu klases līderu lidojuma efektivitāte ir ierobežota ar fiksēta soļa propelleru, kas ir efektīvs tikai noteiktā lidojuma režīmā. Izstrādājot maināma soļa mehānismu, pastāv iespēja sasniegt efektīvu lidojumu mainīgos lidojuma režīmos, piedāvājot zemāku degvielas patēriņu, ilgāku lidojumu un citas priekšrocības.
Darba rezultātā tika izstrādāts funkcionējošs maināma soļa mehānisms, kas lidojuma laikā spētu mainīt lāpstiņu uzstādīšanas leņķi nodrošināt maksimāli efektīvu lidojumu, pie mainīgiem lidojuma parametriem. Mehānisms tika projektēts ar pietiekamu izturību, lai spētu sekmīgi uzņemt spēkus un slodzes kas iedarbojas uz propellera lāpstiņām. Izstrādāto mehānismu iespējams integrēt mazajos bezpilota lidaparātos.
Darba apjoms sastāv no 73 lappusēm, 26 attēliem, 31 formulas, 3 tabulām un 2 pielikumiem. |
Keywords |
Propelleris, Bezpilota Lidaparāts, Solis, Lāpstiņa |
Keywords in English |
Propeller, Unmanned Aerial Vehicle, Pitch, Blade |
Language |
lv |
Year |
2017 |
Date and time of uploading |
01.06.2017 23:55:08 |