Abstract |
Maģistra darba ietvaros tiek izstrādāts risinājums rezerves daļu noliktavas uzkrājuma veidošanai. Darba mērķis ir organizēt rezerves detaļu noliktavu tā, lai minimizētu uzņēmuma izdevumus un maksimizētu servisa centra darbības efektivitāti un ātrumu. Pētījuma sākumā tiek apskatīta divu tehnoloģiju - lēmumu pieņemšanas un krājuma vadības - apvienošanas iespēja. Atsaucoties uz šīm tehnoloģijām, tiek pielietota nosvērtās summas metode, aprēķināts optimālais pasūtījuma lielums, pasūtījuma punkts, pasūtījumu veikšanas biežums un kopējās izmaksas. Sākotnēji tiek veikta uzņēmuma darbības analīze, kā rezultātā iegūta informācija par rezerves daļu noliktavas organizāciju uzņēmumā. Tiek noteiktas pieprasītāko rezerves daļu kategorijas. Tām, pēc ekspertu novērtējuma, tiek noteikti iespējumā rezerves uzkrājuma lielumi (alternatīvas). Alternatīvu novērtēšanai un salīdzināšanai tiek izvirzīti kritēriji. Kritēriju svarīguma noteikšanai pielietotas hierarhijas un ranžēšanas pieejas. Iegūstot nosvērtās summas rezultātus, tiek noteikts, kura no pieejām ir labāka šim risinājumam un, kādus uzkrājumus būtu ieteicams veikt. Kā papildus alternatīva, risinājumam tiek piedāvāta rezerves datora izmantošana. Pēc iegūtiem lēmumu pieņemšanas tehnoloģijas rezultātiem tiek apskatīta katra rezerves detaļa atsevišķi, kurām pielietotas krājuma vadības metodes, kur tiks veikti aprēķini, lai organizētu noliktavas darbību.
Balstoties uz pētījuma rezultātiem, tiek veiktas prognozes par to, kāda situācija būs uzņēmumā pēc risinājuma ieviešanas. Veikts salīdzinājums par noliktavas organizāciju pirms un pēc risinājuma ieviešanas, kā arī izstrādāts process, pēc kura uzņēmuma darbinieks var noteikt, kā rīkoties, kad atnāk jauns bojājuma pieteikums.
Darba apjoms - 89 lpp., 35 tabulas, 11 attēli un 3 pielikumi. |