Abstract |
Darbā „Satiksmes plūsmas optimizācija regulējamos krustojumos” aplūkoti varianti, kā uzlabot satiksmes plūsmu Rīgā. Darba pirmajā daļā aplūkots likumiskais pamatojums un ceļu satiksmes noteikumi Latvijā. Tāpat aplūkots vēsturiskais aspekts un autovadītāju ieradumi lietojot koplietošanas ceļus. Darba otrajā daļā aplūkota citu valstu pieredze kurās ir atļauts veikt labo pagriezienu pie luksoforā degoša sarkanā gaismas signāla. Darba otrajā daļā arī tiek analizēti problemātiskākie krustojumi Rīgā, kuros visbiežāk notiek ceļu satiksmes negadījumi..
Trešajā daļā apskatīti labā pagrieziena veikšanas ieguvumi, zaudējumi pie krustojumā aizliegta labā pagrieziena veikšanas un riski ieviešot atļautu labā pagrieziena veikšanu pie luksoforā iedegtas sarkanās gaismas.
Ceturtajā daļā tiek analizēti iegūtie dati eksperimenta laikā, veikti aprēķini, lai noteiktu potenciālos ieguvumus pie izmainītiem ceļu satiksmes noteikumiem, proti, kas paredz atļautu labā pagrieziena veikšanu pie luksoforā degošas sarkanās gaismas.
Darbā ir apzināti ieguvumi, ja veiktu izmaiņas ceļu satiksmes noteikumos kā arī izstrādāti trīs rasējumi. Rasējumos attēlota nepieciešamā papildus ceļa zīme kas informē satiksmes dalībniekus par to, ka atļauts nogriezties pie sarkanās gaismas, tā salikums ar luksaforu un krustojuma pārbūve.
Darbs sastāv no 60 lapaspusēm, 29 attēliem un 17 formulām. Darbā ir izmantoti 32 literatūras avoti. |