Abstract |
Bakalaura darbs ar projekta daļu “Sabiedriskā transporta pasažieru termināļa izbūve Rīgā” veidots ar mērķi izpētīt, kā iespējams uzlabot pasažieru pārsēšanās iespējas Rīgā, vienlaikus padarot ērtāku citu satiksmes dalībnieku – gājēju, velosipēdistu un autobraucēju – pārvietošanos. Pētījuma objekts ir Jūrmalas gatves un Dzirciema ielas krustojums, kura tuvumā atrodas 7 sabiedriskā transporta pieturvietas, kurās pasažierus apkalpo 19 pilsētas sabiedriskā transporta maršruti.
Darba pirmajā daļā aplūkota sabiedriskā transporta vēsturiskā nozīme, jomas attīstības tendences, kā arī dokumenti un likumi, kas regulē pasažieru pārvadātāju darbību Latvijā. Otrajā daļā autors analizē Rīgas pašvaldības uzņēmuma SIA “Rīgas satiksme” darbību, veic problēmu analīzi un izsaka priekšlikumus uzņēmuma darbības uzlabošanai. Darba trešā daļa sastāv no termināļa apkaimes raksturojuma, sabiedriskā transporta, gājēju un automašīnu plūsmu analīzes, kā arī nepieciešamajiem aprēķiniem termināļa izbūvei. Darba veikšanas procesā izmantotas metodes: zinātniskās literatūras un starptautiskās pieredzes analīze, datu vākšana un statistiskā datu apstrāde.
Veicot krustojuma pārplānošanu un ieviešot termināļu sistēmu, kopējais attālums, ko pasažieri darba dienā veic, lai pārsēstos, samazināsies nepilnas trīs reizes, savukārt pārsēšanās laiks samazināsies 4,5 reizes. Mainoties luksofora darbības ciklam, uzlabotos satiksmes kvalitātes līmenis, sasniedzot C un D līmeni (pēc LOS kritērijiem).
Darba apjoms ir 77 lapas, 36 attēli, 25 tabulas, 26 formulas, 24 literatūras avoti, 4 pielikumi un 3 rasējumi. |