Abstract |
Bakalaura darba autore Laura Zandere izstrādāja darbu, kura temats ir „Dārza mēbeļu eksporta iespējas uz Austrāliju”. Bakalaura darba mērķis ir veikt Austrālijas tirgus izpēti un noteikt eksporta iespējas dārza mēbelēm. Temata aktualitāte izveidojās darba autores prakses laikā uzņēmumā, kurš nodarbojas ar dārza mēbeļu ražošanu un eksportēšanu. Mazie uzņēmumi Latvijā ir ekonomiskās attīstības dzinējspēks, taču tie lielākoties koncentrējas uz jau apgūtiem tirgiem. Lai veicinātu ekonomisko attīstību ir jāapgūst jauni tirgi. Dārza mēbeļu nozīme iezīmējas globālās sasilšanas, pilsētu infrastruktūru attīstības (zaļās zonas), cilvēku ikdienas steigas rezultātā, kas veicina pieprasījuma pieaugumu.Kā galvenā pētījuma metode tika izvēlēta kvalitatīvā pētniecības metode – padziļinātā intervija. Ierobežojums ir pētāmo uzņēmumu anonimitāte, kuru informāciju drīkst izmantot tikai un vienīgi bakalaura darba izstrādes ietvaros.Darba izstrādes sākumposmā tika veikta padziļinātā intervija ar dārza mēbeļu ražotājuzņēmumu X un Y vadību, lai veiktu eksporta iespēju noteikšanu dārza mēbelēm uz Austrāliju. Analizējot dzirdēto, tika veikta uzņēmumu eksporta spēju novērtēšana, kuru rezultātā tika konstatēts, ka abiem uzņēmumiem ir nepieciešams uzlabot eksportspēju, lai veiktu preču eksportu. Piemērojot katram uzņēmumam atbilstošu tirgus apguves metodi, tika sastādīts eksporta plāns un aprēķināts iespējamais peļņas apjoms 1 gada laikā, kas rezultējās ar 14361,5 eur peļņu uzņēmumam X, un 32981,92 eur peļņu uzņēmumam Y.
Darba gaitā tika secināts, ka Austrālijas tirgus ir piemērots jauniem uzņēmējiem, arī dārza mēbeļu ražotājiem, jo tajā ir stabila un attīstīta ekonomika, kas tajā pašā laikā ir elastīga un spēj reaģēt uz dažādiem signāliem un svārstībām pasaules ekonomikā, kā arī rada šai nozarei labvēlīgus apstākļus. Kā viens no priekšlikumiem tiek izvirzīts uzņēmumu vadībai izveidot atsevišķu eksporta nodaļa, kas koncentrēsies tikai un vienīgi uz uzņēmuma starptautisko tirdzniecību, tādējādi tās pārraudzībā būs tirgus izpētes veikšana, budžeta plānojums, tirgus monitorings, darījumu apstrādes, telekomunikācija – sarunu virzīšana, mārketinga pasākumi un citi eksportam nozīmīgi izpildes punkti. Izveidojot šādu nodaļu uzņēmums pavairos savas izredzes starptautiskajā tirgū sniegt labākus rezultātus, kas sekmēsies ar peļņas un apgrozījuma pieaugumu.
Bakalaura darbs sastāv no 3 nodaļām, tā apjoms ir 79 lapas. Darbā ir iekļauti 14 attēli, 13 tabulas un 1 pielikums uz 1 lp. Darbā izmantotas 48 bibliogrāfiskā saraksta vienības. |