Form of studies |
Professional Bachelor |
Title of the study programm |
Business Logistic |
Title in original language |
“Jūras konteineru kravu pārvadājumu organizēšana un attīstības iespējas Latvijā” |
Title in English |
“Opportunities for sea container cargo transport organization and development in Latvia” |
Department |
22000 Faculty of Engineering Economics and Management |
Scientific advisor |
D. Solovjovs |
Reviewer |
Eksperte Dz.Vilāne |
Abstract |
Bakalaura darba autors Oskars Ezeriņš izstrādāja darbu, kura temats ir ,,Jūras konteineru kravu pārvadājumu organizēšana un attīstības iespējas Latvijā”.
Bakalaura darba mērķis ir izpētīt salikto jūras konteineru kravu pārvadājumu organizēšanas un attīstības iespējas Latvijā.
Bakalaura darbā tika aplūkota konteineru kravu jūras pārvadājumu nozare, nozares statistika. Lai noteiktu kā un vai ir iespējams veikt pilnu un nepilnu konteineru kravu pārvadājumus tika izpētīti LR likumdošanas normatīvie akti, Eiropas savienības regulas saistībā ar pilnu un nepilnu konteineru pārvadājumiem. Noteikts, ka pārsvarā konteineru kravu jūras pārvadājumus regulē kuģu līniju konosamenti. Papildus tika arī analizēta SIA “Greencarrier Liner Agency Latvia” pārvadājumu statistika. Gandrīz visi no pārvadājumiem sastādīja pilnu konteineru kravu jūras pārvadājumi. Tajos parādījās, ka nosacīti lielā daļā no šiem pārvadājumiem bija pietiekami brīvas vietas priekš vēl kādas kravas transportēšanas.
Konteineru pārvadājumā arī nereti konteineri tiek pārvadāti ar auto transportu pie kravu saņēmējiem, nosūtītājiem. Darbā tika raksturota pilnu un nepilnu konteineru kravu auto transportēšanas organizēšana. Tiek raksturots kas ir nepieciešams, lai organizētu konteineru auto transporta pārvadājumu. Kā arī kādas kravas, kravu iepakojumus ir iespējams apvienot vienā nepilnu kravu konteineru pārvadājumā.
Tika izveidotas formulas, lai izrēķinātu cik konteineru pārvadājumu līnijas var iegūt papildus ienākumus un kravu saņēmēji, nosūtītāji var samazināt transportēšanas izmaksas, veicot nepilnu konteineru kravu jūras pārvadājumu. Pēc izveidotajām formulām, aprēķiniem parādījās, ka kuģu līnijas var iegūt līdz 20% vairāk ienākumus un kravu saņēmēji, nosūtītāji var samazināt transportēšanas izmaksas līdz pat 669 eiro par vienu nepilnu konteineru kravu pārvadājumu salīdzinājumā ar pilnu konteineru kravu pārvadājumiem.
Bakalaura darbs sastāv no 11 nodaļām, tā apjoms ir 63 lappuses. Tajā ir iekļauti 15 attēli, 9 tabulas. Darbā izmantotas 56 bibliogrāfiskā saraksta vienības. |
Keywords |
kravu pārvadājumi, konteineri, apvienoti pārvadājumi |
Keywords in English |
cargo transportation, containers, combined shipments |
Language |
lv |
Year |
2017 |
Date and time of uploading |
10.05.2017 22:49:22 |