Abstract |
Bakalaura darba autore Liene Poļakova izstrādāja darbu, kura temats ir “Dalīto jūras kravu pārvadājumu konsolidācijas iespējas un to efektivitātes uzlabošana”. Pētījuma zinātniskais vadītājs ir asoc. profesors, Dr.oec. D. Solovjovs.
Pētījuma mērķis ir noteikt salikto konteineru kravu pārvadājumu konsolidācijas iespējas loģistikas efektivitātes uzlabošanai.
Pētījumā tiek analizētas iespējas, kā uzlabot loģistikas procesus eksporta jūras kravu pārvadājumos automobiļu un to daļu ražošanas uzņēmumos. Tiek pētīts, kā apvienot dalīto jūras kravu sūtījumus un kā uzlabot loģistikas efektivitāti. Loģistikas efektivitāte tiek definēta kā pārvadājumu veikšana par viszemākajām cenām attiecīgajā servisa līmenī, ievērojot augstu sūtījumu drošības līmeni, kā arī izmantojot pēc iespējas zemāku sūtījuma pārkraušanas skaitu. Pētījuma laikā tiek salīdzināta loģistikas efektivitāte trīs automobiļu un to daļu ražošanas uzņēmumos, izmantojot salikto konteineru kravu pārvadājumu (LCL) servisu, izmantojot “swap body” konteineru servisu, un konsolidējot kravas pašu noliktavā.
Veicot pētījumus, tiek secināts, ka, izmantojot LCL servisu, pētītie uzņēmumi par vienu eksportēto m3 maksā augstu tarifu. Ja tiktu izmantots “swap body” konteiners, izmaksas būtu par 48% zemākas nekā esošās, bet, konsolidējot kravas noliktavā, izmaksas būtu par 43% zemākas. Loģistikas efektivitāte tiek uzlabota, samazinot pārvadājuma izmaksas, pārkraušanu skaitu, kravu pazaudēšanas, nozagšanas vai sabojāšanas risku, kā arī paaugstinot sūtījumu drošību.
Bakalaura darbs sastāv no 3 nodaļām, tā apjoms ir 65 lappuses. Tajā ir iekļauti 18 attēli, 3 tabulas un 9 formulas. Darbā izmantotas 48 bibliogrāfiskā saraksta vienības. |