Abstract |
ANOTĀCIJA
Mūsdienu materiālajā pasaulē, kurā liela loma ir konkurencei, arī tirdzniecībā bez tās neiztiek – tiek celti jauni veikali, un tie atrodas viens pie otra. Šajos konkurences apstākļos tirgotājam ir ļoti svarīgi piesaistīt pēc iespējas vairāk potenciālo pircēju, no kā ir atkarīgi viņa ienākumi un peļņa. To, vai cilvēki iepirksies konkrētā veikalā, nosaka ne tikai produktu kvalitāte, kvantitāte un cena, bet to ietekmē arī tirdzniecības telpu arhitektoniskie risinājumi. Ārtelpas labiekārtojums, vide, veikala vizuālais tēls un arhitektoniskie elementi spēj būtiski ietekmēt patērētāju veikala izvēlē, bet to, cik viņš būs apmierināts ar izvēlēto veikalu, ietekmē interjers, dizaina elementi, veikala plānojums un funkcionalitāte.
Rīgas Tehniskās universitātes Arhitektūras un pilsētplānošanas fakultātes studentes Madaras Šadrinas bakalaura darba „Tirdzniecības ēku telpiskā vide” mērķis ir izvērtēt Latvijas tirdzniecības telpu arhitektonisko risinājumu atbilstību teorētiskajiem patērētāju uztveres un rīcības modeļiem. Galvenā problēma ¬– tirdzniecības telpu arhitektonisko risinājumu specifika Latvijā patērētāju teorētisko uzvedības modeļu kontekstā.
1. nodaļā „Patērētāju rīcības ietekmējoši arhitektoniskie risinājumi tirdzniecības telpās” apkopoti kritēriji par arhitektoniskajiem risinājumiem patērētāju rīcības ietekmēšanai tirdzniecības telpās.
2. nodaļā „Vadošie lielveikalu tīkli Rīgā” salīdzināti Rīgas teritorijā esošo lielveikalu tīklu Rimi, Maxima, Prisma un Sky arhitektoniskie risinājumi ar apkopotajiem kritērijiem par patērētāju rīcības ietekmēšanu tirdzniecības telpās.
3. nodaļā „Tirdzniecības telpu uztvere un izmantošana sabiedrības vērtējumā” apkopots praktizējošu arhitektu – Diānas Zalānes, Sandras Paulsones, Jāņa Zvejnieka – Rimi lielveikala tīkla pārstāves Ievas Levandi un Latvijas iedzīvotāju viedokļi par lielveikalu arhitektoniskajiem risinājumiem patērētāju rīcības ietekmēšanai.
Darbā tika apskatīti trīs pušu – pasūtītāju, arhitektu un patērētāju – viedokļi par arhitektoniskajiem risinājumiem tirdzniecības telpās, un tie salīdzināti ar reālo situāciju un teorētisko bāzi.
Bakalaura darbs rakstīts latviešu valodā, tas sastāv no ievada, 3 galvenajām nodaļām un secinājumiem. Tā apjoms ir 48 lappuses, ieskaitot 19 attēlus un 7 tabulas, un 4 pielikumi. Darbā tika izmantoti 42 informācijas avoti.
Atslēgvārdi: tirdzniecības telpas, arhitektoniskie risinājumi, lielveikali, patērētāju rīcība. |