Abstract |
Civilo būvju tehniskā stāvokļa integrēta kontrole (SHM) kļūst arvien populārāka Eiropā un visā pasaulē. Iespējams, ka tā uzņemas ražošanas jomā un tehniskā stāvokļa uzturēšanā: Samazināt izmaksas par uzraudzības un drošības uzlabošanu, zinātnisko pamatojumu uzvedības saskaņā ar konstrukciju dinamiskām slodzēm, seismiskās aizsardzība, uzraudzība reālā vai gandrīz reālā laikā, dinamisku reakciju, bojājumu attīstību, kā arī par konstrukciju sagrušanas izmeklēšanu neveiksmes gadījumu dabas katastrofās vai cilvēka izraisītu katastrofās. Šajā jomā pētniecības ir daudznozaru lauks, kur izmantošana dažādiem risinājumiem nodrošina vairākas priekšrocības, kas saistītas ar šīs metodes sniegumu.
Šajā darbā aprakstīts pētniecības un izstrādes rezultātus par helikopteru komponentes nogurumu un strukturālo uzraudzību.
Šimnolūkam, šādas problēmas ir atrisinātas:
- Gaisa kuģa integrētas kontroles uzraudzībai pašreizējais stāvoklis, jo īpaši, izmantojot elektro-mehāniskās impedances metodi (EMI) kā pamata SHM tehnoloģiju.
- EMI eksperimentālā izpēte statiskā un dinamiskā slodzē un bojājumu ietekme uz EMI uz helikoptera astes sijas novietoto PZT sensora. Dinamiskā testa stendā tika izmantota helikoptera Mi-8 astes sijas. Ultraskaņas nesagraujošās testēšanas metode ( EMI versija) ir izvēlēts, kā galvenā eksperimentālajā pētījumā, un lai attīstītu vietējo uzraudzības sistēmu. Pjezoelektriskie pārveidotāji un deformācijas mērinstrumenti tika uzstādīts uz rāmja virsmas.
- Helikoptera korpusa projektēšana, un jo īpaši tā astes sijas, kā objektu monitoringa sistēmas izstrādei.
- Paliekošas stiprības analīze un plaisu izaugsmes prognozēšana apšūvumā, noslogotu ar ciklisku slodzi
- Monitoringa sistēmas projektēšana helikoptera astes sijai, pamatojoties uz elektromehāniska impedance metodi.
Pētījumā ieguvām jaunus zinātniskos rezultātus, kas ļauj dziļāku izpratni par slodzes un temperatūras ietekmes uz EMI īpašībām. Rezultāti var tikt izmantoti arī mācību procesā.
Darbs sastavs no 93 lpp, 72 att., 9 tabulas un 25 cit.lit.. |