Abstract |
Efektīvas, rentablas un izdevīgas transportēšanas ķēdes izveide ir darbietilpīgs process. Globalizācijas ietekmē miljardiem cilvēku ir atkarīgi no naudas un laika resursu ieguldījuma preču pārvadājumos, un ekonomiskā, kā arī politiskā nestabilitāte padara šo uzdevumu sarežģītāku gan kravas ekspeditoriem, gan loģistikas ķēžu operatoriem. Šo iemeslu dēļ arī transportā tiek meklētas alternatīvas, lai nodrošināt ātrus, salīdzinoši lētus un drošus pārvadājumus visā pasaulē, un kā viena no jaunākajām un pasaulē straujāk augošajām alternatīvām šķidro kravu pārvadāšanā ir Flexitank konteineru izmantošana.
Bakalaura darba tēma ir “Šķidro kravu pārvadāšana konteineros, izmantojot Flexitank tehnoloģiju”. Galvenais darba mērķis ir noskaidrot vai šāds transportēšanas veids ir konkurētspējīgs, par pamatu aprēķiniem ņemot Latvijas biodīzeļdegvielas ražotājuzņēmumu, un modelējot iespēju, ka gadā transportējamās kravas apjoms tiek vienmērīgi pārdalīts trīs transportēšanas veidiem –cisternās, tank konteineros un flexitank konteineros. Darba uzdevumi ir izpētīt flexitank tehnoloģijas būtību, uzbūvi, un procesus, salīdzinot tos ar citiem transportēšanas veidiem, līdz ar to uzskatāmi noteiktu, kādos gadījumos un ar kādiem priekšnosacījumiem flexitank tehnoloģija būtu vai nebūtu izdevīgāka izvēle šķidro kravu transportēšanai. |