Abstract |
Anna Elīzabete Kasparsone, “Sievietes Tēla Manifestācija Tērpos” [Bakalaura darbs], Rīgas Tehniskā universitāte, DTI, DMTK, Rīga, 2016. – 154 lpp.
Bakalaura darba tēma ir tērpa sasaiste ar sievietes tēla demonstrēšanu (izpausmi) jeb manifestāciju. Darba mērķis ir, uzprojektēt uzņēmumu SIA “ANNELISABETH”, pamatojoties uz iepriekš izstrādātu septiņu tērpu kolekciju “Et Dieu Crea la Femme”.
Pamatota uzņēmuma dibināšanai, tika veikts tirgus pētījums, kurā noteikta pircēju attieksme un izvēles tendences, esošās tirgus cenas un piedāvājums.
Plašākas sabiedrības daļas iepazīstināšanai ar uzņēmumu, izstrādāta un prezentēta kolekcija “Et Dieu Crea la Femme” studentu modes skatē “Ķīpsalas Pavasaris 2016”. Bakalaura darbs sastāv no deviņām nodaļām, kuras ietver informāciju par kolekcijas ieceres sākuma datiem, attīstības etapiem un analīzes, plānošanas un dizaina rezultātā - izstrādātu produktu - kolekciju un uzņēmuma projektu.
Kolekcijas iedvesmas avots - franču izcelsmes mūza, aktrise Bridžita Bardo. Kompozīcijas nodaļā aprakstītas modes, krāsu un auduma tendences 2016.gada pavasarim - vasarai. Bakalaura darba ietvaros izstrādāts skiču projekts un tērpu apraksti. Materiālu izvēles nodaļā aprakstītas izejmateriāliem izvirzīto kvalitātes prasību pārbaudes un testu rezultāti, drānu izvēles pamatojums. Konstruktīvās projektēšanas nodaļā veikta izstrādājuma konstruktīvā modelēšana automatizētajā CAD/CAM sistēmā GRAFIS. Aprakstītas kolekcijas izstrādājumu modeļkonstrukcijas, lekālu komplektu projektēšana, lielummainīšana un lekālu izvietojumu plānošana.
Tehnoloģisko procesu projektēšanas nodaļā apkopoti kolekcijas modeļu tehnoloģiskie apstrādes noteikumi un secība, noteikta raksturīgākā modeļa montāžas laika norma. Atbilstoši kolekcijas izejmateriāliem, veikta tehnoloģisko iekārtu izvēle. Darbnīcas - salona projektēšanas nodaļā uzprojektēts uzņēmuma plānojums ar darba zonām, kurā izvietotas iekārtas, apskatītas materiālu plūsmas. Ražošanas plānošanas nodaļā noteikts uzņēmuma projekta realizācijai nepieciešamo investīciju apjoms, veikta finansiālā analīze.
Noslēdzošajā devītajā nodaļā izstrādāta uzņēmuma grafiskā identitāte - zīmola logo, vizītkartes, etiķešu un iepakojuma dizains, kā arī plānotie mārketinga pasākumi.
Darbu noslēdz secinājumi.
Darba kopapjoma izklāstu ilustrē 77 attēli, dati apkopoti 51 tabulās. Pievienoti 2 pielikumi un 25 literatūras avoti, no kuriem 11 grāmatas, 12 interneta resursi, 2 žurnāli. |