Abstract |
Mūsdienu arhitektūrā gluži kā modes tendence ir dzelzsbetona pārsegumi bez sijām un kapiteļiem. Būvniecības laikā šādam risinājumam ir dažādas priekšrocības, tas samazina laika un izmaksu ietilpīgus papildus veidņošanas un stiegrošanas darbus. Arhitektiem patīk samazinātais konstrukcijas biezums un gludi griesti bez liekiem izvirzījumiem, no viņu skatu punkta tā ir perfekta ēkas konstrukcijas izvēle, bet inženierim jāveic detalizētus papildus aprēķinus, lai ekspluatācijas laikā konstrukcija būtu droša, jo šādai konstrukcijai raksturīgs trausls sabrukums jeb caurspiešanas sabrukums.
Bakalaura darbā ir aplūkotas teorētiskās aprēķina metodikas caurspiešanā – 2.Eirokodekss un Model Code 2010. Ir veikti aprēķini pamatojoties uz šīm metodēm pie dažādākiem laidumiem. Darba mērķis ir noteikt, kura metode parāda precīzākus rezultātus, salīdzinot plātnes caurspiešanas stirpību un nepieciešamo bīdes uzņemošo stiegrojuma daudzumu. Iegūtie rezultāti apkopoti tabulās savstarpējam salīdzinājumam.
Inženierprojekta daļā ir izstrādāts daudzdzīvokļu ēkas projekts ar gabarītiem 24,5m un 30,5 m, augstums 12,74m, stāvu daudzum 4. Ēka ir bezkarkasa, ar nesošām ārējām un iekšējām sienām. Pamats – monolītais dzelzsbetons. Pārsegumi – monolītā dzelzsbetons. Norobežojošā konstrukcijas – dzelzsbetona sendvičsiena.
Profesionālā bakalaura darba apjoms ir 40 lapaspuses, kas ietver 8 tabulas, 26 attēli, un inženierprojekta daļa ar tekstu 100 lappušu apmērā, 27 tabulām, 40 attēliem un 9 A1 formāta rasējuma lapām. |