Abstract |
Darbs ir veltīts aviācijas konstrukcijas materiālu sagrūšanas procesa izpētei ar akustiskās emisijas metodi. Kas ietver pētījumu par dažādu defektu diagnosticēšanas metožu priekšrocībām un trūkumiem, ka arī tika izpētīti galīgas izvēlētas metodes priekšrocības un trūkumi. Pēc dažādu metožu un akustiskas emisijas (AE) pētījumiem, eksperimentam tika izvelēta AE metode. Eksperimentālā pētījumā izmantojot akustiskas emisijas metodi tika nodoti 5 paraugi no alumīnija sakausējuma, liekot tos zem statiskās slodze, no brīža, kad tie sāk parādīt atteikuma pazīmes līdz brīdim, kad tie salūza. Akustiskās emisijas (AE) metode lava prognozēt plaisas veidošanu līdz sabrukuma brīdim. Pamatojoties uz eksperimenta paraugiem un to apstrādes procesu tika izskaidroti un parādīti dažādi parametri un rezultāti. Pats eksperimenta pētījums par plaisu rašanu un uzvedību metālā (alumīnijā) ietver eksperimentālu pētījumu par paraugiem, kas izmanto integrēto akustiskas emisijas tehnoloģiju ar Instron hidraulisko iekraušanas tehnoloģiju. Instron tiek izmantots, lai noslogot paraugus un tos iekraušanas mašīnas, kurus var izmantot gan statiskas un cikliskas slodzes. Viss process ir atkarīgs no iegūto datu attiecībās par stiepes spriegumu, stiepes deformāciju, maksimālo slodzi, maksimālo slodzi sabrukuma brīdī, visi tika ierakstīts, izmantojot programmatūru ar datu pārraidi caur PAC Pocket AE2.Data no Pocket AE2 tika izmantots, lai turpmāk prognozētu plaisas veidošanu, pirms tas faktiski notiek.
Darbs kopumā izklāstīts 61 lappusēs, tajā iekļautas, 11 tabulas, 32 attēli un 7 formulas. |