Abstract |
Maģistra darba nosaukums ir “Ekspeditora firmas piegādes tīkla optimizācija Eiropas Savienības valstīs”.
Transports ir liela un bagāta ekonomikas nozare. Visās Eiropas Savienības valstīs kopā tas rada 4,8 % - jeb 548 miljardus eiro- no ekonomikas kopējās vērtības, un Eiropā nodrošina vairāk nekā 11 miljonus darbvietu.
Maģistra darbā tika izpētīta starptautiskā kravas transporta uzņēmuma filiāles darbība – apskatīti automašīnu pašreizējie piegādes maršruti, kas sastādīti bez noteiktas kravu piegādes shēmas, veikt uzņēmuma darbības analīzi, veikt piegādes tīkla uzlabojumus un izstrādāt jaunus, optimizētus maršrutus. Kā ikvienam uzņēmumam, tāpat arī kravu pārvadājumu jomā ir svarīgi, lai uzņēmums būtu konkurētspējīgs un nestu peļņu. Viens variants, kā peļņu uzlabot ir maršruta izstrāde ar noteiktu piegādes grafiku, kas ļautu paredzēt peļņu un saplānot kravas operācijas.
Maģistra darba pirmajā daļā tiek apskatīta teorētiskā informācija, kas saistīta ar kravas autopārvadājumiem ES un Latvijā, to tendencēm un īpatnībām. Īpaši pievēršot uzmanību regulējumiem, darba un atpūtas laika uzskaitei un braukšanas ierobežojumiem Eiropas Savienībā.
Otrajā darba daļā tiek izskatīta starptautiskā kravas transporta uzņēmuma filiāles darbības virziens, specifika, autoparka darbība.
Trešajā daļā tiek veikta optimizēto kravas piegādes maršrutu izstrāde, kā arī veikti aprēķini. Pamatojoties uz šiem aprēķiniem varēs secināt, vai optimizētie maršruti ir ekonomiski izdevīgi.
Maģistra darba noslēgumā tiek piedāvāti jauni, optimizēti, uz aprēķiniem balstīti kravu piegādes maršruti. Tiek salīdzināti iegūtie rezultāti ar filiāles pašreizējās darbības rezultātiem.
Diplomdarba apjoms ir 94 lappuses, tas satur 40 attēlus, 31 tabula, 40 formulas, bibliogrāfiskajā sarakstā uzrādīti 12 izmantotās literatūras avoti. |