Abstract |
Bakalaura darbā ir pētīta tēma “Autoceļu nodevas pilnveidošanas iespējas Latvijā”. Darbā veikts socioloģiskais pētījums par transporta vadītāju viedokli par Latvijas autoceļiem un autoceļi lietošanas nodevu. Lai to izpētītu, tika veikta gan aptauja, gan intervija, gan izanalizēti nozares speciālistu viedokļi.
Darba mērķis ir izstrādāt un piedāvāt ieteikumus, kā padarīt autoceļu lietošanas nodevu efektīvāku, palielinot autoceļu finansējuma budžetu ilgtermiņā, tai pašā laikā samazinot nodokļu slogu godprātīgajiem nodokļu maksātājiem transporta nozarē. Svarīgi, lai transporta nozare sekmētu valsts ekonomikas izaugsmi un veidotu un saglabātu ekoloģiski tīru, sakoptu un pievilcīgu apkārtējo vidi.
Darbā ir apkopoti dažādi Latvijas ekonomikas un ģeogrāfiskie rādītāji, lai varētu secināt iespējamos autoceļu finansēšanas piemērus, kas ilgtermiņā nodrošinātu autoceļu kvalitates uzlabošanos, kas novestu pie Latvijas ekonomikas izaugsmes, IKP palielināšnos un dzīves līmeņa uzlabošanos. Tika apkopota informācija par autoceļu stāvokli Latvijā un veikta salīdzināšana ar Baltijas valstīm dēļ tā līdzīgā ģeogrāfiskā, ekonomiskā un vēsturiskā faktora.
Ir veikts Lielbritānijas, Beļģijas, Francijas, Lietuvas un Polijas maksas autoceļu piemērošanas kārtības un autoceļu raksturojums, lai varētu piedāvāt labas prakses priekšlikumus.
Darba apjoms - 65 lpp., 21 attēls, 8 tabulas. |