Abstract |
Maģistra darba nosaukums ir “AS “Latvijas balzams” finanšu koeficienti: instrumenti finanšu kontrolei un prognozei”. Latvijas balzams ir vadošais alkoholisko dzērienu ražotājs Baltijas valstīs. Uzņēmuma produkcija tiek tirgota gan Latvijas tirgū, gan tiek eksportēta uz ārvalstīm.
Lai Latvijas balzams būtu konkurētspējīgs un spētu paplašināt savus eksporta tirgus, nepieciešams noteikt uzņēmuma darbības jomas, kur iespējami uzlabojumi. Analizējot Latvijas balzama finanšu datus, kas pieejami Amadeus datu bāzē, iespējams aprēķināt finanšu koeficientus. Tāpat aprēķinātos Latvijas balzams finanšu koeficientus iespējams salīdzināt ar nozares vidējiem rādītājiem. Tādā veidā iespējams saprast, kurās darbības sfērās Latvijas balzams atpaliek no nozares un kur iespējami uzņēmuma darbības uzlabojumi.
Šobrīd uzņēmumā nav noteikts, kuras Latvijas balzams darbības sfēras iespējams uzlabot, ņemot vērā finanšu koeficientu rezultātus. Papildus finanšu koeficientu rezultātus iespējams izmantot, lai novērotu iepriekšējo darbības periodu tendences, kā arī iespējas tos izmantot turpmāko periodu plānošanā.
Darbā izmantotas publiski pieejamas grāmatas, kas apraksta teorētisko daļu. Analīzei izmantoti publiski pieejamie finanšu dati no Amadeus datu bāzes par pēdējiem pieejamajiem septiņiem gadiem, t.i., no 2008.gada līdz 2014.gadam. Tāpat darbā izmantoti publiski pieejamā informācija internetā, kā arī pārējie publiski pieejamie raksti un analīzes. Darbā izteikts autora personīgais viedoklis, kas radies pēc personīgās pieredzes.
Maģistra darbā ir 11 tabulas, 12 attēli, 2 vienādojumi, kā arī 4 pielikumi. Darba valoda ir angļu valoda. |