Abstract |
Bakalaura tēma ir: “Faktori, kuri ietekmē mobilās bankas adopciju Latvijā.”
Tehnoloģiju attīstība pēdējos gados maina ne tikai patērētāju dzīves veidu, bet arī izaicina kompānijas mainīt un pielāgot piedāvātos produktus un pakalpojumus attiecīgajām tendencēm. Pēdējos gados inovācijas un tehnoloģiju izmaiņas ir īpaši ietekmējušas arī finanšu sektoru. Līdz ar to, lai nostiprinātu savu pozīciju finanšu sektorā, tā dalībniekiem ir nemitīgi jāpilnveidojas. Tomēr, lai pilnveidošanās būtu efektīva un tiktu gūti ienākumi no ieguldījumiem, ir jāsaprot klientu vēlmes un viedoklis.
Attiecīgi šī bakalaura darba mērķis ir saprast, kādi faktori ietekmē cilvēku izvēli – lietot vai nelietot mobilās bankas pakalpojumus. Veicot literatūras apskatu par esošajām inovāciju adopciju teorijām un pētījumu rezultātus citās valstīs par atbilstošo tematu, tika izmantota vispiemērotākā teorija un faktori, lai izveidotu anketu. Šie faktori ietver: lietošanas ērtums, relatīvā priekšrocība, risks, saderība, iespēja izmēģināt, sarežģītums, u.c. Kopā tika aptaujāti 102 cilvēki, rezultāti tika apkopot un aprakstīti. Papildus anketai, tika intervēti atbilstošie pārstāvji no 5 dažādām bankām, lai iegūtu holistisku viedokli par mobilu banku pakalpojumiem. Tika konstatēts, ka galvenie faktori, kas ietekmē mobilās bankas adopciju Latvijā, ir risks, sarežģītība, relatīvā priekšrocība. Šī bakalaura darba rezultātus un rekomendācijas bankas un citi finanšu sektora dalībnieki var izmantot, lai veiktu turpmākos pētījumus un saprastu modernā tirgus tendences. Bakalaura darba valoda ir angļu valoda, satur 16 attēlus, 5 tabulas, kā arī 5 pielikumus. |