Form of studies |
Professional Bachelor |
Title of the study programm |
Railway Transport |
Title in original language |
Dīzeļvilciena centralizētās apsildes sistēmas projektēšana un vadības algoritma izstrāde |
Title in English |
Designing of DMU train`s central heating system and its control algorithm |
Department |
|
Scientific advisor |
D.Bušs |
Reviewer |
RTU Transporta institūts, Dr.sc.ing., docents Mihails Gorobecs |
Abstract |
Diplomdarba tēma – “Dīzeļvilciena centralizētās apsildes sistēmas projektēšana un vadības algoritma izstrāde”. Galvenais diplomdarba uzdevums ir tādas vilciena apsildes sistēmas un apsildes sistēmas vadības mehānisma izstrāde, kas atbilstu ES normatīviem - EN 14750-1 standartam un ekspluatācijas gaitā būtiski neietekmētu dīzeļvilciena ekspluatācijas izdevumus.
Rīgas Vagonbūves rūpnīcas ražotie DR1A sērijas dīzeļvilcieni, lieliski apliecinājuši sevi kā drošs un uzticams dzelzceļa transporta līdzeklis. Līdz šim brīdim šis dīzeļvilciena modelis vai arī dažādas tā modifikācijas joprojām atrodas ekspluatācijā bijušās Padomju savienības valstīs: Latvijā, Lietuvā, Ukrainā, Kazahstānā un Baltkrievijā.
Runājot par dotā dīzeļvilciena apsildes un ventilācijas sistēmām, tad tā ir bijusi šī dīzeļvilciena modeļa vājā puse. Centralizētā gaisa apsildes sistēma, kas izmanto dīzeļdzinēja dzesēšanas šķidruma siltumu, nerada papildu degvielas patēriņu, bet nespēj atbilst visām prasībām, tāpēc dīzeļvilcienu DR1A modernizācijas projekta ietvaros (sērija DR1AC) ir nepieciešams uzlabot apsildes sistēmu ar dažādiem konstruktīviem elementiem, lai panāktu, ka apsildes sistēmas jauda būtu pietiekoša noteiktā temperatūras līmeņa uzturēšanai salonā līdz pat -40°C ārējā gaisa temperatūrai, kā arī izstrādāt sistēmas vadības algoritmus, kas kopumā atbilstu mūsdienu standartiem. |
Keywords |
DR1A; DR1AC; dīzeļvilciens; apsildes sistēma; vadības algoritms; |
Keywords in English |
DR1A; DR1AC; DMU`s train; heating system; control algorithm |
Language |
lv |
Year |
2016 |
Date and time of uploading |
15.01.2016 09:15:41 |