Graduate papers
  
Description of the graduate paper
Form of studies Professional Bachelor
Title of the study programm Railway Transport
Title in original language Dīzeļvilciena centralizētās apsildes sistēmas projektēšana un vadības algoritma izstrāde
Title in English Designing of DMU train`s central heating system and its control algorithm
Department
Scientific advisor D.Bušs
Reviewer RTU Transporta institūts, Dr.sc.ing., docents Mihails Gorobecs
Abstract Diplomdarba tēma – “Dīzeļvilciena centralizētās apsildes sistēmas projektēšana un vadības algoritma izstrāde”. Galvenais diplomdarba uzdevums ir tādas vilciena apsildes sistēmas un apsildes sistēmas vadības mehānisma izstrāde, kas atbilstu ES normatīviem - EN 14750-1 standartam un ekspluatācijas gaitā būtiski neietekmētu dīzeļvilciena ekspluatācijas izdevumus. Rīgas Vagonbūves rūpnīcas ražotie DR1A sērijas dīzeļvilcieni, lieliski apliecinājuši sevi kā drošs un uzticams dzelzceļa transporta līdzeklis. Līdz šim brīdim šis dīzeļvilciena modelis vai arī dažādas tā modifikācijas joprojām atrodas ekspluatācijā bijušās Padomju savienības valstīs: Latvijā, Lietuvā, Ukrainā, Kazahstānā un Baltkrievijā. Runājot par dotā dīzeļvilciena apsildes un ventilācijas sistēmām, tad tā ir bijusi šī dīzeļvilciena modeļa vājā puse. Centralizētā gaisa apsildes sistēma, kas izmanto dīzeļdzinēja dzesēšanas šķidruma siltumu, nerada papildu degvielas patēriņu, bet nespēj atbilst visām prasībām, tāpēc dīzeļvilcienu DR1A modernizācijas projekta ietvaros (sērija DR1AC) ir nepieciešams uzlabot apsildes sistēmu ar dažādiem konstruktīviem elementiem, lai panāktu, ka apsildes sistēmas jauda būtu pietiekoša noteiktā temperatūras līmeņa uzturēšanai salonā līdz pat -40°C ārējā gaisa temperatūrai, kā arī izstrādāt sistēmas vadības algoritmus, kas kopumā atbilstu mūsdienu standartiem.
Keywords DR1A; DR1AC; dīzeļvilciens; apsildes sistēma; vadības algoritms;
Keywords in English DR1A; DR1AC; DMU`s train; heating system; control algorithm
Language lv
Year 2016
Date and time of uploading 15.01.2016 09:15:41