Abstract |
Magistra darba temats: Jaunas biznesa līnijas atvēršana – Webshop.
Norveģijā bāzēts mazumtirdzniecības uzņēmums sniedz abonēšanas pakalpojums preču iegādei. Noslēdzot abonēšanas līgumu, klienti, atbilstoši saskaņotam piegādes grafikam, saņem noteiktas preces. Tirgus niša, kurā strādā uzņēmums ir piesātināta ar ierobežotām izsaugsmes iespējām. Uzņēmums meklē iespējas kā paplašināt esošo biznesu. No vairākām iespējamām alternatīvām tiek izvēlēta iespēja iet jauna biznesa virzienā, atverot jaunu – ekomercijas līniju. Lēmums tiek balstīts pieņēmumā, ka šāda attīstības stratēģija ļauj izmantot esošo infrastruktūtu, kā arī uzkrātās zināšanas par piedāvāto produktu un klientu uzvadību.
Jaunieviestā stratēģija paredz izmaiņas organizatoriskajā modelī, tehnoloģiskajos risinājumos un biznesa procesos. Papildus primārajiem uzdevumiem, stratēģija nodrošina esošo procesu sakārtošanu, piemēram, biznesa procesu un darba aprakstu formalizēšanu.
Analīzes pamatavoti ir industrijas analīze, valsts oficiālie statistikas dati, uzņēmuma struktūras un esošo procesu analīze kā arī finanšu pārskatu analīze. Pētot minētos datus ir pielietotas vairākas analīzes metodes, lai definētu esošo uzņēmuma pozīciju, ka arī, lai izvērtētu attīstības iespējas, ieviešot jaunās stratēģijas vadlīnijas.
Darbs satur 10 tabulas un 29 grafikus, kā arī 5 pielikumus.
Darba valoda – Angļu |