Graduate papers
  
Description of the graduate paper
Form of studies Professional Master
Title of the study programm Business Administration
Title in original language Iekšējās segmentācijas modeļa izveide AS 4finance
Title in English Development of Internal Customer Segmentation Model in 4finance
Author Atis Verdenhofs
Department 01B00 Riga Business School
Scientific advisor A.Koliškins
Reviewer I.Eglīte
Abstract Maģistra darba tēma ir “Iekšējās segmentācijas modeļa izveide AS 4finance”. Darbā tiek salīdzinātas teorijas saistībā ar klientu segmentāciju un prognozējošo modelēšanu. Šīs abas tēmas mūsdienu biznesa vidē kļuvušas vienu otru papildinošas. Darba centrālais uzdevums ir izveidot klientu segmentēšanas modeli, ar kura palīdzību prognozēt, kuri klienti kļūs neaktīvi. Šāda tēma ir aktuāla, jo uzņēmums ir aprēķinājis, ka būtiski atšķiras nepieciešamie naudas resursi, lai piesaistītu jaunu klientu vai aktivizētu esošo klientu. Tāpēc ir svarīgi un ekonomiski izdevīgāk saglabāt esošo klientu aktivitāti. Par cik segmentēšanas pamatā tiek izmantota iekšēji pieejamā elektroniski saglabātā informācija un ir balstīta uz lieliem datu apjomiem, kas ir kļuvuši pieejami līdz ar straujo tehnoloģisko attīstību pasaulē, tad galvenie izmantotie resursi ir dažādi pētījumi un publikācijas pēc 2010. gada. Ir apskatītas arī klasiskās segmentēšanas teorijas, kuras pirmo reizi aprakstītas 20. gadsimta vidū. Darba rezultāts ir segmentēšanas modelis, ar kura palīdzību var prognozēt, kuri klienti ar lielāku varbūtību kļūs neaktīvi. Pēc veiktajiem aprēķiniem, ieviešot šo segmentēšanas modeli ikdienas procesā, uzņēmums gada griezumā var gūt papildus ienākumus 8 000 EUR apmērā. Maģistra darbā kopā ir 19 tabulas, 10 attēli, 5 pielikumi un izmantotas 29 atsauces uz izmantoto literatūru. Darbs ir rakstīts angļu valodā.
Keywords segmentācija,
Keywords in English segmentation, predictive modelling, data mining, decision tree
Language lv
Year 2016
Date and time of uploading 10.01.2016 16:35:08