Form of studies |
Professional Master |
Title of the study programm |
Business Administration |
Title in original language |
Iekšējās segmentācijas modeļa izveide AS 4finance |
Title in English |
Development of Internal Customer Segmentation Model in 4finance |
Department |
01B00 Riga Business School |
Scientific advisor |
A.Koliškins |
Reviewer |
I.Eglīte |
Abstract |
Maģistra darba tēma ir “Iekšējās segmentācijas modeļa izveide AS 4finance”. Darbā tiek salīdzinātas teorijas saistībā ar klientu segmentāciju un prognozējošo modelēšanu. Šīs abas tēmas mūsdienu biznesa vidē kļuvušas vienu otru papildinošas.
Darba centrālais uzdevums ir izveidot klientu segmentēšanas modeli, ar kura palīdzību prognozēt, kuri klienti kļūs neaktīvi. Šāda tēma ir aktuāla, jo uzņēmums ir aprēķinājis, ka būtiski atšķiras nepieciešamie naudas resursi, lai piesaistītu jaunu klientu vai aktivizētu esošo klientu. Tāpēc ir svarīgi un ekonomiski izdevīgāk saglabāt esošo klientu aktivitāti.
Par cik segmentēšanas pamatā tiek izmantota iekšēji pieejamā elektroniski saglabātā informācija un ir balstīta uz lieliem datu apjomiem, kas ir kļuvuši pieejami līdz ar straujo tehnoloģisko attīstību pasaulē, tad galvenie izmantotie resursi ir dažādi pētījumi un publikācijas pēc 2010. gada. Ir apskatītas arī klasiskās segmentēšanas teorijas, kuras pirmo reizi aprakstītas 20. gadsimta vidū.
Darba rezultāts ir segmentēšanas modelis, ar kura palīdzību var prognozēt, kuri klienti ar lielāku varbūtību kļūs neaktīvi. Pēc veiktajiem aprēķiniem, ieviešot šo segmentēšanas modeli ikdienas procesā, uzņēmums gada griezumā var gūt papildus ienākumus 8 000 EUR apmērā.
Maģistra darbā kopā ir 19 tabulas, 10 attēli, 5 pielikumi un izmantotas 29 atsauces uz izmantoto literatūru. Darbs ir rakstīts angļu valodā. |
Keywords |
segmentācija, |
Keywords in English |
segmentation, predictive modelling, data mining, decision tree |
Language |
lv |
Year |
2016 |
Date and time of uploading |
10.01.2016 16:35:08 |