Abstract |
Maģistra darba nosaukums ir „SIA „Lauču akmens” biznesa stratēģijas izstrāde”. SIA „Lauču akmens” ir neliels viesmīlības nozares uzņēmums netālu no Saulkrastiem. Tā saimnieciskā darbība sastāv no restorāna, viesu namu un kempinga pakalpojumu piedāvāšanas. Uzņēmums ir dibināts jau 2002 gadā, bet kopš restorāna atklāšanas 2012. gada vasarā tas ir piedzīvojis strauju izaugsmi. Lai arī uzņēmums ir audzis, tā pārvaldīšanas prasme nav proporcionāli sekojusi kopējai izaugsmei. Līdz ar to šī darba mērķis ir izstrādāt biznesa stratēģiju uzņēmumam SIA „Lauču akmens”, kas spētu nodrošināt turpmāku sekmīgu tā izaugsmi un labāku, efektīvāku biznesa pārvaldīšanu.
Attiecīgi stratēģijas izstrādes procesā tiek apskatīta uzņēmuma darbība gan no ārējās, gan arī no iekšējas vides skata punkta. Citiem vārdiem sakot, tiek apskatīta gan ārējā makroekonomiskā un mikroekonomiskā situācija, kā arī iekšējā vide, kā piemēram, stiprās un vājās biznesa puses, kas ietekmē uzņēmuma darbību. Sekojoši tiek veikti priekšlikumi, kādā virzienā uzņēmumam vajadzētu tupināt darboties, konkrēti piedāvājot veicamos darbus, lai ne tikai noturētu nesenējās izaugsmes līmeni, bet arī lai to uzlabotu, un uzņēmums uzlabotu peļņas rādītājus, tādējādi palielinot savu vērtību.
Stratēģijas izstrādes procesā ir izmantotas gan pasaules slaveni biznesa vadības modeļi kā SVID un Portera piecu spēku modelis, kā arī mazajai viesmīlības industrijai specifiski literatūras avoti. Papildus ir izmantoti publiski pieejami viesmīlības industrijas un ekonomikas dati, lai objektīvāk atainotu argumentus. Savukārt paša uzņēmuma izvērtējums ir pēc iespējas objektīvāks tās vadības un darbinieku viedoklis.
Šis maģistra darbs ietver 12 grafikus un 11 tabulas. Darbs ir uzrakstīts Angļu valodā. |