Abstract |
Darba nosaukums ir Automobiļu tehniskās kontroles pārvietojamās stacijas projekts.
Inženierprojekta mērķis ir izstrādāt pārvietojamas tehniskā stāvokļa pārbaudes stacijas moduļa konstrukciju, kas paredzēta vieglo un kravas automobiļu ar ass slodzi līdz 18t tehniskā stāvokļa pārbaudei. Konstrukcijas ārējie gabarītizmēri ir analogi ISO 20 pēdu konteineram.
Projektējot stacijas rāmi, ņemti vērā likumu ierobežojumi, kas attiecināmi uz transportēšanu, piemēram, kravnesība un gabarītizmēri. Vadoties pēc līdzīgu konstrukciju veidiem, tiek izvēlēti nepieciešamie konstruktīvie risinājumi rāmja izstrādei.
Projektā tiek izstrādāta moduļa konstrukcija. Balstoties uz līdzīgu konstrukciju izveidojuma analīzi, tiek izvēlēti pārbaudes iekārtu gabarītizmēri un uzstādīšanas veidi. Modulis konstruktīvi izveidots no karkasa ar paceļamu jumtu, hidrauliski izvēršamām rampām un pacelšanas ierīcēm. Modulī paredzētas platības pārbaudes stendiem, darba telpām, energoapgādes un papildiekārtu izvietošanai u.c. Moduli paredzēts transportēt ar transportlīdzekli, kas tiek izmantots konteineru transportēšanai. Nostiprināšanai uz transportlīdzekļa transportēšanas laikā tiek izmantoti ISO 1161 konteineru stiprinājumi.
Projektā tiek noteikti un aprēķināti spēki un momenti, kas darbojas uz rāmja konstrukciju ekspluatācijas un transportēšanas laikā.
Galvenie informācijas ieguves veidi: mašīnbūves, automobiļu ekspluatācijas, mehānikas literatūra, interneta avoti un prakses laikā iegūtās zināšanas.
Darbs sastāv no aprakstošā un grafiskās daļas
Aprakstošā daļa sastāv no 77 lpp, ieskaitot 12 tabulas un 29 attēlus, darbs sarakstīts latviešu valodā.
Aprakstošā daļa ietver analogu analīzi, projektētās konstrukcijas mehānismu un konstrukcijas stiprības aprēķinus, darba un vides aizsardzības apskatu. Ekonomikas un organizācijas tiek aprēķinātas projekta realizācijas izmaksas.
Darba grafiskā daļa sastāv no kopskata rasējumiem uz 3 A1 lapām, kopsalikuma rasējumi uz 3 A1 lapām, detaļu rasējumiem uz 1 A1 lapas un tehnoloģiskās lapas. |