Abstract |
Lībiešu krasts glabā sevī unikālas dabas un kultūras bagātības. Piekrastes aktualitāte ir lielais pieprasījums pēc sezonāla rakstura tūrisma. Diemžēl tūrisma infrastruktūra netiek nodrošināta, jo nav atrasts vienots un pamatots infrastruktūras kopsaucējs. Procesu ietekmē arī vietējo darbspējīgo iedzīvotāju demogrāfiskās situācijas lejupslīde un dabas liegumu regulējumi. Revitalizējot Ziemeļkurzemes krasta teritoriju un veidojot sadarbības tīklu ar kaimiņu pašvaldībām, tiek garantēta vietējās ekonomikas izaugsme, vietējo iedzīvotāju nodarbinātība, videi draudzīga un ilgtspējīga infrastruktūras attīstība. Veloceļš Ventspils Mazirbe veidots kādreizējā šaursliežu dzelzceļa Ventspils Pitrags (1916.-1963.) sliežu ceļa vietā, kas saglabājies kā stiga, kura caurvij piekrastes vigas, kangarus un ciemus. Veloceļa pieturvietas veidotas kā pārvadājamas moduļbūves, kas izkārtotas ik pēc 8 km, nodrošinot velobraucējiem kvalitatīvas rekreācijas telpas optimālā, ar velosipēdu sasniedzamā attālumā. Diplomprojekta ietvaros izstrādāts detalizēts Ovišu bākas komplekss ar vienu no pieturvietām, kur, maksimāli izmantojot esošo teritorijas potenciālu, piedāvāta kādreizējās dzelzceļa stacijas pārbūve par viesu namu, pie kā pieslēdzas velosipēdu nomas un pieturas punkti. Veloceļš Ventspils Mazirbe atrodas EiroVelo 13 Dzelzs priekškara velomaršruta zonā. |