Abstract |
Šis dokuments apraksta darba Papildinātās realitātes pētīšana un 3D modeļa izstrāde
izpildes gaitu un iegūtos rezultātus. Tajā tiek izskatīta jauktās vides koncepcija, jautājumi un
problēmas, saistītas ar papildināto realitāti un lietojumprogrammu izstrādi, izmantojot tās
īpatnības, 3D modelēšanas aspekti. Darbā ir aprakstīts rīks, ar kura palīdzību tika veidots 3D
modelis, kas var tikt izmantots papildinātās realitātes sistēmās.
Ievadā ir definēts darba mērķis un uzdevumi, kā arī izvēlētās tēmas aktualitāte.
Otrajā sadaļā tiek izskatīta jauktās vides koncepcija, un ar to saistītie aspekti un
aktuālākās problēmas papildinātās realitātes lietojumu realizēšanā.
Darba trešajā sadaļā ir izskatīti papildinātās realitātes sistēmu komponenti, parādīta
sistēmu klasifikācija pēc vairākiem kritērijiem, detalizēti aprakstītas dažāda veida objektu
sekošanas sistēmas, kā arī sniegti papildinātās realitātes un objektu sekošanas sistēmu
analīzes rezultāti.
Ceturtajā sadaļā ir izanalizētas papildinātās realitātes sistēmu izmantošanas iespējas
atklātajā vidē, aprakstītas bezvadu ierīces, kas nodrošina papildinātās realitātes atbalstu,
objektu sekošana ar GPS palīdzību, kā arī izskatītas problēmas saistītas ar papildinātās
realitātes un it īpaši objektu sekošanas implementēšanu atklātajā vidē.
Piektajā sadaļa sniedz 3D modelēšanas procesa aprakstu, iekļaujot svarīgākās 3D
modelēšanas metodes (teselācija, renderēšana un ēnošana), kā arī platformas Autodesk 3ds
Max apskatu.
Sestā sadaļa parāda papildinātās realitātes izmantošanas piemērus dažādās zinātnēs un
cilvēka dzīves sfērās arheoloģija, arhitektūra un māksla, tirdzniecība, industriāls dizains,
izglītība, medicīna, izklaides un brīvā laika pavadīšanas sistēmas/ierīces, tehniskie risinājumi
u.tml.
Septītajā sadaļā ir detalizēti aprakstīts 3D modeļa izveides process, ievērojot, ka
izstrādātais modelis var tikt izmantots kā papildināts realitātes objekts.
Darba pārskats sastāv no 79 lapaspusēm un 39 literatūras avotiem, satur 1 tabulu, 61
attēlu un 3 pielikumus. |