Abstract |
Darba mērķis ir modelēt jaunu sabiedriskā transporta maršrutu jaunam mikrorajonam, simulēt tā darbību VISUM vidē un balstoties uz metodiku piedāvāt šo novērtējumu veikt jaunam Rīgas mikrorajonam. Darbā tika apskatīta vispārējā sabiedriskā transporta teorija, kas sevī ietvēra gan redzējumu no pasažieru skatu punkta, kas veicina cilvēku lietot sabiedrisko transportu, komforta aspekts, pieejamība kā arī vides faktori. Teorētiskajā daļā tiek aplūkoti populārākie un vispārzināmākie transporta veidi apskatot gan autobusa, gan sliežu tipa transportlīdzekļus. Tiek apskatīti sabiedriskā transporta tīkla plānošanas pamatprincipi un tīklu struktūras, kā arī sabiedriskā transporta operāciju plānošanas principi. Darba praktiskajā daļā tiek apskatīta jauna transporta maršruta izveides metodika datorprogrammā VISUM, kas tika apgūta Erasmus apmaias programmas ietvaros Sabiedriskā Transporta kursa ietvaros Karaliskajā Tehniskajā Institūtā Zviedrijā. Tiek apskatīta jauna apdzīvotā un biznesa rajona izveide Stokholmas ostas daļā, kurai būs nepieciešams sabiedriskā transporta nodrošinājums. Viens no uzdevumiem bija noteikt iespējamo cilvēku pieaugumu reģionā un izveidot tam atbilstošu sabiedriskā transporta maršruta plānojumu. Darbā apskatīti divi iespējamie maršruta un sistēmas uzlabojuma scenāriji, kas balstoties uz jauno pasažieru braucienu skaitu, tiek simulēti datorprogramma VISUM. Balstoties uz simulācijas rezultātiem tiek veikti esošās sistēmas uzlabojumi. Uz šīs izstrādātās metodikas pamata tiek izteikts piedāvājums kā varētu veikt plānošanu jaunā Rīgas mikrorajonā Dreilios, kurā uz doto mirkli ir nepietiekams sabiedriskā transporta nodrošinājums. Darbs sevī kopsummā ietver 91 lapaspuses, 53 attēlus, 18 tabulas. |