Form of studies |
Professional Bachelor |
Title of the study programm |
Transportation Engineering |
Title in original language |
„Zemes klātnes tehnoloģiju pielietojums uz vājas nestspējas gruntīm” („Brīvības ielas rekonstrukcija no pilsētas robežas līdz Rīgas ielai Gulbenē”) |
Title in English |
„Application of Subgrade Building Technologies on Weak Soil Bearing Capacity” („Reconstruction of Brivibas Street Section from Town Boundaries to Rigas Street in Gulbene”) |
Department |
Faculty Of Civil And Mehanical Engineering |
Scientific advisor |
inž. O.Koemecs |
Reviewer |
|
Abstract |
Bakalaura darba nosaukums ir Zemes klātnes būvniecības tehnoloģiju pielietojums uz vājas nestspējas gruntīm. Darba tēma izvēlēta sakarā ar pieaugošo nepieciešamību veikt būvniecības darbus teritorijās, kas sākotnēji nav tiem piemērotas. Darbā apskatītās šādas zemes klātnes būvniecības tehnoloģijas:
- grunts apmaiņa;
- grunts sablīvēšana;
- nesaistītu minerālmateriālu pāļi;
- grunts nostiprināšana ar saistvielām.
Grunts apmaiņa ir vissenākā un visvienkāršākā metode. Tās lielākais trūkums ir lielais zemes darbu apjoms un intensīva transporta izmantošana. Pārējās apskatītajās tehnoloģijās galvenais mērķis ir paaugstināt grunts nestspēju, samazinot veicamos zemes darbus un transporta izmantošanu grunts pārvadāšanai. Secināts, ka Latvijas apstākļos vispiemērotākās metodes ir grunts apmaiņa un grunts sablīvēšana.
Inženierprojekta nosaukums ir Brīvības ielas rekonstrukcija no pilsētas robežas līdz Rīgas ielai Gulbenē. Tajā ir izstrādāts Brīvības ielas posma rekonstrukcijas tehniskais projekts Gulbenē. Brīvības iela pēc nozīmes iedalāma maģistrālas nozīmes ielu kategorijā, tā savieno pilsētu ar valsts autoceļiem, kā arī savieno savā starpā valsts autoceļu maršrutus. Ielas kopējais projektētais garums ir 2780.00m. Projektētais ātrums visā posmā pieņemts 50kmh. Ielas normālprofils pieņemts NP10.5, atbilstoši prognozētajai satiksmes intensitātei. Ielas kreisajā pusē paredzēts izveidot apvienotu gājēju-velosipēdistu celiņu. Projektā ietverts ielas trases plāna un garenprofila parametru aprēķins, ielas segas konstrukcijas aplēse, caurtekas aprēķins, krustojumu caurlaides spējas aprēķini, kopējie darbu apjomi un specifikācijas, sadaļas par darbam dabas aizsardzības un ugunsdrošības noteikumiem.
Bakalaura darba (ar inženierprojektu) kopējais apjoms ir 202 lappuses, tajā iekļauti 58 attēli, 37 tabulas un 12 rasējumi. Darbs ir rakstīts datorsalikumā, latviešu valodā. |
Keywords |
zemes klātnes būvniecības tehnoloģijas |
Keywords in English |
subgrade building technologies |
Language |
lv |
Year |
2011 |
Date and time of uploading |
23.05.2011 10:52:47 |