Abstract |
Darbs veidots kā noslēguma darbs bakalaura akadēmiskajām studijām RTU Mehānikas institūta Transporta un mašīnzinību fakultātē.
Darbs ir veltīts mobilās rampas projektēšanai un aprēķiniem. Darba teorētiskajā daļa tiek apskatīti dažādi rampu veidi, to funkcijas un atšķirības, kā arī teorētiskie pamati, kas nepieciešami veicot šo konstrukciju aprēķinus. Praktiskajā daļā izveidoti virtuāli rampas un elektrokāra modeļi, izmantojot datorprogrammu Solidworks. Izmantojot CAD/CAE programmatūru, no modeļu iedarbības, tiek veiktas konstrukcijas slogojuma simulācijas. Apkopojot rezultātus, ir noteiktas slodzes, kas iedarbojas uz rampu darba laikā un noteikts visnelabvēlīgākās slodzes stāvoklis. Pēc analīzes datiem tika noteikti vājākie konstrukcijas elementi, kuri tika pakļauti optimizācijai. Pēc optimizācijas simulācija ar nemainīgu slogojumu tika atkārtota. Nosakot visbīstamāko stāvokli, tika veiktas papildus analīzes, kas nepieciešamas konstrukcijas ilgizturības aprēķināšanai.
Izmantojot iegūtos rezultātus, ir novērtēta šīs konstrukcijas lietderība ilgtermiņa pielietojamībā.
Darba autors Staņislavs Bogdanovs. Darbs sastāv no ievada, galvenajām sadaļām, secinājumiem un izmantotās literatūras saraksta.
Darba apjoms: 61 lpp. teksts, 40 attēli, 1 tabula, 2 pielikumi un 17 atsauces uz informācijas avotiem. |