Abstract |
Darba nosaukums ir Vieglajam automobilim uzstādāma kāpurķēžu sistēma.
Mērķis ir izstrādāt kāpurķēžu sistēmu (tālāk kāpurķēžu sistēmas), kuras būs iespējams uzstādīt un ekspluatēt ar jebkuru pilnpiedziņas automobiļi, kura pilna masa nepārsniedz 3500 kg, bez jebkādas automobiļa virsbūves vai balstiekārtas konstrukcijas pārbūves. Lai skaidrāk izprast projekta būtību, kāpurķēžu sistēma tiek projektēta uz pilnpiedziņas automobili VAZ NIVA 21213 ar pilnu masu 1650kg.
Darbā izvēlēts projektēt 4 vienādas kāpurķēžu sistēmas, kur viena sistēma sastāv no adaptera (kurš ir izgatavots no izvēlēta automobiļa bremžu diska), dzenoša zobrata, ass, rāmja, neatkarīgām balansieru svirām, kāpurlentes spriegošanas mehānisma un no kustību ierobežošanas mehānisma. Informācija tika iegūta apskatot pasaulē oficiāli ražotas kāpurķēžu sistēmas, balstoties uz analogu analīzi, kā arī no sociālo tīklu lietotāju videofailiem un pārējiem interneta avotiem. Tehniskie un konstruktīvie risinājumi ir izvēlēti racionāli atkarībā no ekonomiskuma un tehniskā viedokļa.
Aprēķinātās slodzes gandrīz visām kāpurķēžu sistēmas detālam ir ar lielu drošības koeficientu (k>5), jo uz kāpurķēžu sistēmām ekspluatācijas laikā darbojas lielas dinamiskās slodzes, kā arī sistēmās paredzēts ekspluatēt arī uz smagākiem automobiļiem (līdz 3500 kg).
Darba aprakstošā daļa sastāv no A4 formāta lapām, ieskaitot 10 tabulas un 48 attēlus, uzrakstīta latviešu valodā.
Darba grafiskā daļa:
detaļu rasējumi 2 A1 formāta lapas,
kopsalikuma rasējumi 2 A1 formāta lapas,
kopskata rasējums 1 A0 formāta lapa,
tehnoloģiskā lapa 1 A1 formāta lapa. |