Form of studies |
Professional Master |
Title of the study programm |
Transport Systems Engineering |
Title in original language |
Turbokompresora izturības paildzināšanas metodes izstrāde. |
Title in English |
Development of a Method for Enhancing Turbocompressor Durability. |
Department |
|
Scientific advisor |
Valerijs Muhins |
Reviewer |
Muharbijs Banovs |
Abstract |
Maģistra darbu "Turbokompresora izturības paildzināšanas metodes izstrāde" inženierzinātņu maģistra grāda iegūšanai ir izstrādājis Nikolajs Ivancovs. Zinātniskais vadītājs Inženierzinātņu Doktors Valerijs Muhins un konsultants Konstantīns Savkovs.
Mūsdienās turbokompresora konstrukcijas izgatavošanā tiek pielietoti karstumizturīgie tēraudi un to sakausējumi, kuriem ir pietiekoša karstumizturība, gan augsta korozijas izturība, bet dzinēja darba temperatūras un ātrums aug kopā ar tehnoloģijas progresu. Ar to palielinās pieprasījums uz detaļu izturības radītājiem un uz to kvalitāti.
Darba ietvaros uz reāla turbīnas riteņa piemēra tiek izskatīti divi karstumizturības palielināšanas paņēmieni. Tie ir, pārklājumu uzklāšana ar gāzes dinamisko metodi un kondensēšana ar jonu bombardēšanu vakuumā.
Lai sasniegtu noteiktos uzdevumus, tika uzklāti divi dažādi pārklājumi, kā arī viens pārklājums kombinēts no pirmajiem diviem.
Uzstādīto uzdevumu risināšanas nolūkā tika uzklāti divi dažādi pārklājumi un viens pārklājums no pirmo divu pārklājumu kombinācijas. Pirmais pārklājums no alumīnija Al tika uzklāts ar iekārtu DIMET. Otrais sistēmas Ti-Al-N pārklājums tika uzklāts ar ierīci ННВ-6.6-I1. Trešajam pārklājumam tika uzklāta alumīnija pamatne un virsū sistēmas Ti-Al-N pārklājuma aizsargslānis. Veikts visu trīs pārklājumu karstumizturības novērtējums un salīdzinoša analīze ar oriģinālās detaļas rādījumiem. Šo pārklājumu karstumizturības eksperimenti tika veikti temperatūru diapazonā 500 - 1100С. Karstumizturības izmēģinājumu kopējais laiks bija 38 stundas, ar ilgstošu izturēšanu 30 stundas pie pastāvīgas temperatūras 850С.
Maģistra darbs uzrakstīts latviešu valodā satur ievadu, 17 nodaļas, secinājumus un literatūras sarakstu. Darbā tika izmantoti 30 literatūras avoti. Darba apjoms ir 100 lapaspuses. |
Keywords |
Turbīna; Turbokompresors; Gāzes dinamiska metode; Kondensēšana ar jonu bombardēšanu vakuumā |
Keywords in English |
Turbine; Turbo compressors; Gas dynamic method; Condensation with ion bombardment in vacuum |
Language |
lv |
Year |
2014 |
Date and time of uploading |
03.06.2014 01:49:22 |