Form of studies |
Master |
Title of the study programm |
Information Technology |
Title in original language |
Klientu attiecību pārvaldības sistēmas konfigurēšanas paņēmienu novērtējums |
Title in English |
The Evaluation of Methods for the Configuration of Customer Relationship Management Systems |
Department |
Faculty Of Computer Science Information Tehnology And Energy |
Scientific advisor |
Dr. sc. ing. Jānis Grabis |
Reviewer |
Dr. sc. ing. Andrejs Romānovs |
Abstract |
Mūsdienās katra uzņēmuma darbība ir vairāk vai mazāk saistīta ar darbu ar klientiem jeb klientu apkalpošanu. Informācija par klientu un klientu attiecību pārvaldība ir svarīgākās uzņēmuma prioritātes uzreiz pēc piedāvājamā produkta kvalitatīvas izstrādes. Tomēr klientu attiecību pārvaldība prasa daudz ieguldījumu, kas saistās ar darbinieku lielāku skaitu. Tāpēc šodien vairāki uzņēmumi aktīvi izmanto klientu attiecību pārvaldības sistēmas. Programmatūras piedāvājums šajā jomā ir diezgan plašs, un katrs piedāvātājs risinājums izmanto savas CRM sistēmu konfigurēšanas metodes. Izvēlēties uzņēmuma vajadzībām piemērotāku CRM sistēmas risinājumu ir sarežģīts uzdevums. Arī jau esošās CRM sistēmas konfigurēšanas metodes izvēle prasa teorētiskas un praktiskās zināšanas šajā jomā. Tāpēc maģistra darba mērķis ir izprast un novērtēt CRM konfigurēšanas metodes, kā arī konfigurēt CRM sistēmu konkrētam gadījumam un izstrādāt vadlīnijas sistēmas darba uzlabošanai. Šī mērķa sasniegšanai tika izvirzīti vairāki uzdevumi.
Darba sākumā tika aprakstītas CRM sistēmas, to būtība un principi, kā arī CRM sistēmu ieviešana. Tālākai izpētei tika izvelētas trīs populārākas CRM sistēmas: Salesforce, Siebel un SAP CRM, uz kuru pamata tika apskatītas CRM sistēmu iespējamas konfigurēšanas metodes. Darbā tika izpētīta praktiska jauna Siebel CRM sistēmas moduļa konfigurēšanas problēma. Izpētes laikā tika izvirzītas prasības un vadlīnijas uzdevuma realizācijai. Atbilstoši prasībām tika realizēta Siebel moduļa konfigurācija. CRM sistēmu konfigurēšanas metožu pielietošanas novērtēšanai tika izmantots reāls piemērs. Darba beigās tiek novērtēta konfigurācijas realizācija, tiek izvirzīti secinājumi par konfigurācijas metožu pielietošanu konkrētajā situācijā, tiek piedāvāti uzlabojumi, un, balstoties uz realizēto uzdevumu, un autora personīgo pieredzi tika piedāvātas jaunas vadlīnijas.
Darba apjoms - 83 lappuses, 8 tabulas un 28 attēli. |
Keywords |
Klientu attiecību pārvaldības sistēmas, CRM konfigurēšanas paņēmieni |
Keywords in English |
Customer Relationship Management Systems, CRM Configuration Methods |
Language |
lv |
Year |
2014 |
Date and time of uploading |
29.05.2014 19:42:44 |