Abstract |
Maģistra darba tēma ir Cilvēciskais faktors gaisakuģu tehniskas apkopes sistēmā.
Tehniskā apkope ir nepieciešama komerciālo aviokompāniju nozares sastāvdaļa, kas pieprasa efektīvu cilvēka un mašīnas savstarpējo saskarsmi, ņemot vērā cilvēcisko faktoru procesa laikā. Cilvēciskais faktors attiecas uz vides, organizatoriskajiem un darba faktoriem, kā arī uz cilvēka individuālajam īpašībām, kas var ietekmēt uzvedību darba vietā, kā rezultātā var tikt ietekmēta cilvēku veselība un lidojumu drošība.
Darbā tiek apkopoti dati par negadījumiem no 1999. līdz 2008. gadam, kas tika izmeklēti Nacionāla Transporta Drošības Padomē (NTSB) (ASV). Tiek izmantoti Federālas Aviācijas Aģentūras dati un Aviācijas Drošības Atskaišu Sistēma (ASRS).
Balstoties uz izanalizēto informāciju tika noteikti cilvēciskie faktori, kuri caur apkopes personālu rada vislielāko ietekmi uz lidojuma drošību. Tie ir informācijas vai informācijas apmaiņas trūkums, fiziskais un psiholoģiskais nogurums un laika trūkums apkopes veikšanai.
Tika izvēlēti paņēmieni un rekomendācijas attiecībā pret katru faktoru. Organizācijām jāuzlabo apkopes procesu tā, lai tehniskajam personālam nebūtu jāstrādā virsstundas un pietiktu laika regulāriem pārtraukumiem; informācijas apmaiņai starp darba maiņām jānotiek tikai personiski un tikai mutiski, lai novērstu pasniegtās informācijas pārpratumus; jaievieš datorizētu sistēmu esošo papīrveida darba karšu vietā, kas uzlabotu darbu izpildīšanas procesu gan laika ziņa, gan pēc kvalitātes.
Maģistra darba apjoms bez pielikumiem ir 93 lpp, tas satur 3 nodaļas, 19 attēlus, 27 tabulas,11 formulas, 11 izmantotās literatūras un informācijas avotu, darbā ir iekļauts 1 pielikums. |