Abstract |
Krājumu vadīšana ir vissvarīgākais noteikums efektīvas tirdzniecības uzņēmuma darbības organizēšanā, kā arī tas ir visrezultatīvākais izmaksu samazināšanas līdzeklis.
Daudzus gadus tirdzniecības uzņēmumi izmanto dažādas krājumu vadīšanas un pārdošanas plānošanas metodes, lai iegūt maksimālu peļņu un efektīvāk izmantot darba laiku. Bet ne vienmēr tā sanāk. Tirdzniecības nozare pēc valsts neatkarības iegūšanas piedzīvoja gan ekonomikas uzplaukumu, gan kritumu. Pēc krīzes tirdzniecības nozare attīstās lēni. Tirdzniecības nozares attīstību ietekmē ekonomiskā situācija pasaulē un valstī, kā arī sociāli demogrāfiskā situācija valstī. Pēc autores viedokļa, nepareiza krājumu vadīšanas un pārdošanas plānošanas metode ietekmē ne tikai apgrozījumu un klientu apmierinātību, bet arī pasliktina uzņēmumu finanšu rādītājus, kas savukārt ietekmē tirdzniecības nozares attīstību. Autore uzskata, ka tā ir būtiska problēma.
Ņemot vērā to, ka krājumu vadīšanas un pārdošanas plānošanas metodes ietekmē tirdzniecības nozares attīstību, autore uzskata, ka vajag dziļāk izpētīt metodes, kuras izmanto Latvijas tirdzniecības uzņēmumi, noteikt metožu priekšrocības un trūkumus, kā arī piedāvāt savus krājumu vadīšanas un pārdošanas plānošanas metožu uzlabojumus, kuras var palīdzēt optimizēt krājumus un uzlabot uzņēmumu finanšu rādītājus, sasniegt klientu apmierinātību, tādējādi pozitīvi ietekmēt tirdzniecības nozares attīstību.
Maģistra darba mērķis ir noteikt Latvijas tirdzniecības uzņēmumu krājumu vadīšanas un pārdošanas plānošanas metožu priekšrocības un trūkumus, un piedāvāt metožu uzlabojumus, krājumu optimizēšanai. |