Abstract |
Bakalaura darba mērķis ir atrast laikā mainīgu optimālāko maršrutu dažādiem transportiem pilsētā.
Lai sasniegtu bakalaura darbā izvirzīto mērķi, vispirms bija jāpieņem lēmums, kādam posmam tiks meklēti optimālie ceļa veidi.
Kad tas tika izdarīts, bija jāizpēta visas iespējamās maršruta kombinācijas, ar kuru palīdzību varētu veikt šo maršruta posmu. Tika izveidots grafs, kas atbilst izvēlētajam, pētāmajam maršrutam.
Ar Deikstras algoritma palīdzību tika izveidota lietojumprogramma, kas atrod īsākā ceļa maršrutus. Programmai nepieciešamais laika intervāls, kas nepieciešams, lai caurbrauktu katru krustojumu, ņemti no www.google.com/map. Papildus ir paskaidrots par Klejojošo automobiļu datiem (Floating Car Data). Tas ir veids, kā notiek datu iegūšana par ceļa esošo stāvokli.
Ar izveidotās programmas palīdzību, tika atrasti optimālākie ceļa maršrutu veidi dažādos laika un ceļa sastrēguma posmos, kuri tika iedalīti pēc nejaušības principa, kā arī tika pārbaudītas brīvi izvirzītās hipotēzes.
Bakalaura darbā kopā ir 50 lappuses, kurās ir, 34 attēli un 20 nosaukumu informācijas avoti. |