Form of studies |
Professional Master |
Title of the study programm |
Aviation Transport |
Title in original language |
"Daudzslāņu kompozītmateriāla struktūras izpēte un tās ietekme uz materiāla mehāniskām īpašībām” |
Title in English |
“Investigation of Multi-layer Composite Material Structure and Its Influence on Material Mechanical Properties” |
Department |
|
Scientific advisor |
Dr.habil.sc.ing.,prof. Vitālijs Pavelko |
Reviewer |
Dr.habil.sc.ing.,prof. Jurijs Paramonovs |
Abstract |
Maģistra darba tēma ir „Daudzslāņu kompozītmateriāla struktūras izpēte un tās ietekme uz materiāla mehāniskām īpašībām”.
Autors: Vladimirs Gorgucs
Vadītājs: Profesors, Hab.inž.zin.doktors Vitālijs Pavelko
Darbā tika izpētīti kompozītmateriāli, to iespējamie ražošanas defekti un ekspluatācijas bojājumi. Arī ir apskatītas metodes, kas noteic kompozītmateriāla slāņu mehāniskas īpašības, un materiāla mehāniskas īpašības stiepes un spiedes izmēģinājumā laikā, balstoties uz literatūras avotiem.
Darba uzrakstīšanas laikā, darba autors izskatīja normatīvus standartus, kas nosaka stiepes un spiedes izmēģinājuma nosacījumus un secību. Bastoties uz dotiem standartiem, bija noteikti izmēģinājumi ar nolūku izpētīt kompozītmateriāla īpašības, priekš 36 slāņu ar 12 kombinācijām, ka tiek orientēti slāni.
Darba ir apkopoti stiepes un spiedes izmēģinājumu rezultāti, ka arī veikta rezultātu analīze, kas ļauj redzēt ka kompozītmateriālu slānu orientācija tieši ietekmē uz materiāla mehāniskām īpašībām.
Darba uzrakstīšanas laikā, darba autors izmantoja zinātnisko un mācības literatūru, starptautiskus standartus, ka arī sertificēto izmēģinājumu reālus datus.
Maģistra darba apjoms ir 111 lpp. Darbā ir 100 attēli, 79 tabulas, 75 formulas un literatūras sarakstā citēti 10 avoti. |
Keywords |
Kompozītmateriāli, mehāniskas īpašības, šķiedras, slāņu orientācija, stiepe, spiede |
Keywords in English |
Composite material, Mechanical properties, fiber, ply orientation, tension, compression |
Language |
lv |
Year |
2014 |
Date and time of uploading |
29.05.2014 11:47:13 |