Graduate papers
  
Description of the graduate paper
Form of studies Professional Bachelor
Title of the study programm Organization and Management of International Economic Relations
Title in original language „Francijas, Baltijas valstu un Krievijas sadarbības veicināšana tekstilrūpniecības jomā”
Title in English “Promoting Cooperation Between France, the Baltic States and Russia in the Field of Textile Industry”
Author Jekaterīna Kazane
Department 22314 Department of International Business, Transport Economics and Logistics
Scientific advisor Jolanta Priede
Reviewer
Abstract Jekaterīna Kazane izstrādāja darbu, kura temats ir "Francijas, Baltijas valstu un Krievijas sadarbības veicināšana tekstilrūpniecības jomā". Diplomdarba mērķis ir Francijas uzņēmuma starptautiskā sadarbības modeļa izstrāde Baltijas valstu un Krievijas tirgum. Uzņēmuma veiksmīgai darbībai ir svarīgi pieņemt ekonomiski pamatotus lēmumus, kas saistīti ar ienākšanu jaunā tirgū, un izstrādāt starptautisku sadarbības modeli, ko varētu piemērot Baltijas valstīs un Krievijā, jo uzņēmuma resursi ir ierobežoti. Pētījuma mērķis ir Francijas uzņēmuma efektīvā starptautiskā sadarbības modeļa izstrāde tekstilrūpniecības jomā Baltijas valstu un Krievijas tirgum. Pētījumā sīkāk ir analizēta konkrēta tekstilrūpniecības joma sieviešu apakšveļas aksesuāru ražošana. Tā kā ir izmantotas kvantitatīvās pētījuma metodes, pētīšanas periods tika ierobežots no 2008. līdz 2013. gadam. Ar Portera konkurences piecu spēku modeļa palīdzību tika analizēts Baltijas valstu un Krievijas apakšveļas aksesuāru tirgus. Baltijas valstīs un Krievijā ir vairāk par 200 dalībnieku apakšveļas tirgū, bet tam ir potenciāls aksesuāru jomā, jo ir nepietiekams apakšveļas aksesuāru piedāvājums. Pētījumā ir konstatēts, ka aksesuāri ir neaizpildīta niša apakšveļas tirgū. Izpētot un analizējot piecus mehānismus ienākšanai jaunā tirgū, Francijas apakšveļas aksesuāru uzņēmumam tika piedāvāts izmantot tiešā eksporta ienākšanas veidu importa izplatītāju. Līgumu piedāvāts slēgt uz izmēģināšanas periodu, savukārt ražotājs nodod importa izplatītājam pārdošanas tiesības noteiktajā reģionā. Šis starptautiskās ekonomiskās sadarbības modelis ļauj ievērojami ekonomēt uzņēmuma resursus un iegūt lielāku peļņu. Diplomdarbs sastāv no 3 nodaļām, tā apjoms ir 70 lappuses. Tajā ir iekļauti 6 attēli un 11 tabulas. Darbā izmantotas 123 bibliogrāfiskā saraksta vienības.
Keywords ienākšana jaunajā tirgū, starptautiskās ekonomiskās sadarbības modelis, apakšveļas aksesuāru tirgus
Keywords in English Foreign market entry modes, international economic cooperation model, lingerie accessories market
Language lv
Year 2014
Date and time of uploading 09.05.2014 22:54:19